Poznata hrvatska poduzetnica i mamager, Izabel Kovačić, podijelila je s nama priču o nastanku brendova Lunilou i IZAKOVA, što ju je motiviralo, tko joj je najveća inspiracija i koji savjet bi dala ženama kad se susretnu sa stereotipima.
Izabel Kovačić ne treba posebno predstavljati. Neki ju znaju kao poduzetnicu, suosnivačicu brendova Lunilou i IZAKOVA, ljubitelji nogometa kao ženu nogometaša Matea Kovačića, a neki samo “znaju” da je manekenka iako ona to uopće nije.
Kako bi razbili neke od uobičajenih stereotipa i saznali više, imala sam zadovoljstvo porazgovarati s inspirativnom Izabel Kovačić o njezinom putu od modne entuzijastice do uspješne poduzetnice. Od pokretanja dječje linije odjeće sa svojom sestrom do širenja na održivu modu za odrasle, Izabelina priča priča je o strasti, predanosti i snažnom uvjerenju u etičku proizvodnju.
Izabel je s nama podijelila radosti i izazove balansiranja majčinstva i poduzetništva te svoju viziju budućnosti svog modnog carstva, svoje uvide o održivosti, osobnom razvoju i razbijanju stereotipa.
T: Lunilou je započeo kao obiteljski posao s tvojom sestrom. Kako je brend evoluirao od svojih ranih dana usmjerenih na dječju odjeću do sada uključujući linije za odrasle? Što je bio najveći iznenađujući izazov u ovom rastu?
I: Započeli smo Lunilou s vizijom stvaranja prirodnih i sigurnih proizvoda za djecu, a kako je brend rastao, shvatili smo da i odrasli žele taj isti osjećaj udobnosti i kvalitete. Najveći izazov bio je prilagoditi se različitim potrebama i željama naših kupaca, a pritom zadržati našu predanost održivosti i etičkoj proizvodnji. Ali, to je bio i najveći izvor motivacije – znati da možemo pružiti nešto dobro za sve uzraste.
T: Održivost je srž Lunilou i IZAKOVA. Kako uravnotežavate više troškove održive proizvodnje sa zahtjevima vođenja profitabilnog poslovanja, posebno u konkurentnoj modnoj industriji?
I: Održiva proizvodnja dolazi s većim troškovima, ali smatramo da je to investicija u budućnost, ne samo brenda već i planeta. Ključno je pronaći balans – educirati naše kupce o važnosti održivih izbora i raditi na inovacijama koje nam omogućavaju da budemo konkurentni, a pritom ostanemo vjerni našim vrijednostima.
T: Uz nedavnu ekspanziju brenda IZAKOVA, uključujući lansiranje kolekcije trapera i novi showroom u Kaptol centru, koji su sljedeći koraci za brend? Postoje li novi projekti ili tržišta zbog kojih si posebno uzbuđena?
I: Svaki novi korak s IZAKOVA nas uzbuđuje jer volimo stvarati nešto novo. Trenutno smo fokusirani na širenje prisutnosti u inozemstvu i istražujemo nova tržišta, a imamo i nekoliko novih kolekcija u pripremi. No, ne bih htjela otkriti previše, volimo iznenaditi!
T: Kako nastavljaš razvijati svoje modno carstvo, postoje li druga područja ili industrije koje si zainteresirana istražiti? Vidiš li se na projektima izvan modne industrije?
I: Moda je jedan od mojih interesa, ali me privlače i drugi sektori, posebno oni povezani s održivošću i zdravljem. Voljela bih jednog dana proširiti našu ponudu na lifestyle proizvode ili projekte vezane uz zdrav način života. To mi se čini kao prirodni nastavak našeg puta.
T: S obzirom da tvoja obitelj raste, kako uključuješ svoju djecu u posao, ako uopće? Inspiriraju li oni pokoji dizajn ili poslovnu odluku?
I: Djeca su mi stalna inspiracija! Njihova radoznalost i energija često me potaknu na nove ideje. I naravno, kada razvijamo nove proizvode za djecu, prvo testiranje je kod kuće. Oni možda još nisu svjesni koliko utječu na posao, ali svakako su dio Lunilou obitelji!
T: Ti si za nas pravi primjer mamagera. Voditi uspješan posao uz dijete (i drugo na putu) i muža tatagera s također uspješnom karijerom, mora biti zahtjevno. Kako usklađuješ sve te uloge i koje strategije koristiš kako bi osigurala kvalitetno vrijeme sa svojom obitelji?
I: Usklađivanje svih tih uloga nije lako, ali sve je stvar organizacije i prioriteta. Posao volim, ali obitelj je uvijek na prvom mjestu. Naučila sam postavljati granice i stvarati prostor za kvalitetno vrijeme s obitelji, bez ometanja. Najvažnije mi je biti prisutna – bilo da se radi o poslovnim sastancima ili igranju s djecom.
T: Kako za tebe izgleda jedan tipičan dan? Uspijevaš li uravnotežiti poslovne sastanke, obiteljsko vrijeme i osobno opuštanje? Imaš li neke rutine koje ti pomažu da ostaneš prizemljena usred tog kaosa?
I: Moj tipičan dan započinje obiteljskim doručkom, nakon čega slijedi balansiranje između sastanaka i obiteljskih obaveza. Volim imati male rituale koji me drže prizemljenom – poput šetnje sa sinom Ivanom i suprugom Mateom ili samo igranje s Ivanom kod kuće. Mislim da je važno imati trenutke za sebe u svakodnevnom kaosu.
T: S tako prenatrpanim rasporedom, kako pronaći vrijeme za sebe? Koji su tvoji omiljeni načini opuštanja i punjenja energije?
I: Iskreno, nije uvijek lako pronaći vrijeme za sebe, ali trudim se! Volim čitati knjige, šetati u prirodi i vježbati. To su trenuci koji mi pomažu da se opustim i napunim energijom, kako bih bila spremna za sve izazove koje donosi dan.
T: Kao žena u svijetu mode i žena nogometaša, vjerojatno si se suočila s raznim stereotipima koji mogu biti izazovni prilikom prelaska u poslovni svijet. Možeš li ih podijeliti s nama i kako si s njima nosila? Što bi savjetovala drugim ženama koje se suočavaju sa sličnim izazovima?
I: Ah, da, stereotipi su tu, ali važno je znati tko si i ne dopustiti da te tuđa mišljenja definiraju. Nisam bila manekenka, ali razumijem kako izgleda kada te ljudi pokušavaju staviti u određenu kutiju. Moj savjet ženama je da vjeruju u sebe, slijede svoje strasti i ne dopuste da ih itko ograniči u onome što mogu postići.
Očekivanja od nas samih danas su veća od brda e-mailova koje ignoriramo, a osjećaj krivnje dolazi besplatno s bilo kakvom naznakom pauze. Ako ste uz to mama ili žena u svijetu businessa (ili oboje), znate da je vaš dnevni popis zadataka kao pokretna traka u tvornici: nikad ne staje, a uvijek se čini kao da ste napravili još jedan korak unatrag. Razmislili smo kako si pomoći i prestati overthinkati i stresirati se.
Ususret konferenciji Poduzetnički mindset, porazgovarali smo s Hani Hreljak iz Pisiniuma. Hani je s nama podijelila razmišljanja o poduzetništvu, izazovima vođenja obiteljskog biznisa i naravno, Istarskom pršutu! Pročitajte i inspirirajte se.
Rad u ženskom kolektivu ne znači samo običnu prilagodbu za muškarce. Za njih je to ulazak u svijet koji funkcionira po posebnim pravilima, a ako im se uspješno prilagodite, nesumnjivo ćete naučiti nevjerojatne stvari.