Radite od doma? Evo nekoliko savjeta kako biti produktivniji
Posljednjih godina, čak i prije pandemije a pogotovo tijekom nje, sve je više ljudi počelo raditi od doma.
Uglavnom je riječ o poslovima koji uključuju rad na kompjuteru, koji ne iziskuju stalni ljudski kontakt (osim onog virtualnog) i koji se nerijetko mogu obavljati jednako učinkovito, ako ne i bolje, iz kućnog ureda.
Zahvaljujući tehnologijama kao što su Skype, FaceTime, Slack, Zoom, Google Hangouts, aplikacije za autentifikaciju, a da ne spominjemo poruke i e-mailove, za određen broj poslova zaista nije ni potrebno biti u uredu puno radno vrijeme kako bismo bili produktivni član tima. I poslodavci vide prednosti ovakovog rada, jer im omogućuje smanjenje putnih troškova i razne druge organizacijske troškove, a često vide i povećanu produktivnost zaposlenika koji ne dolaze u ured.
Dakle, kad je prošla pandemija korona virusa i kad se radni život više manje vratio u normalu, ne čudi što je određen dio kompanija i dalje nastavio s ohrabrivanjem rada od kuće, u potpunosti ili djelomično. No, kako bi i zaposlenik i poslodavac bili sigurni da ovakav način rada pruža zadovoljavajuću produktivnost, potrebno je pratiti neke korake. Neke od njih donosimo u nastavku.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
-
Organizacija je pola posla
Rad od doma, složit će se svi koji ga prakticiraju, zahtijeva ozbiljnu organizaciju vremena (a i prostora). Nema markiranja, dugog spavanja, stalnog prekidanja posla zbog raznih distrakcija… Ne, rad od doma zahtijeva praktičnost, fokusiranost i pametno raspolaganje s vremenom i prostorom. Potrebno je jasno razlučiti svoje radno i slobodno vrijeme jer se odvija u istom prostoru. A kako biste to jasno odredili, dobro je odrediti odakle u stanu obavljamo posao. Što nas dovodi do točke br. 2.
-
Uredite kućni ured
Odaberite dio u stanu koji najviše odgovara svim vašim potrebama – ima mjesta za radni stol, kvalitetnu uredsku stolicu, pristup utičnicama. Učinite taj prostor udobnim ali i funkcionalnim, ipak je to mjesto u kojem ćete provesti veliki dio dana. Nemojte se zavaravati da ćete biti efikasni i ako radite s kauča, iz kreveta ili, u najbolju ruku, na kuhinjskom stolu. Previše je distrakcija, a i kičma će vam dati do znanja da takav način rada nije dobra odluka…
-
Posložite radni dan
Sad kad imate “ured”, vrijeme je za slaganje radnog dana. Kad on počne, “preselite se” u svoj radni dio i krenite s radom. Savjetuje se i da se prikladno odjenete za radni dan – iako posao obavljate od kuće, i iako ćete nekad zaista i raditi u trenirci/pidžami, nastojte se u većini slučajeva odjenuti kao da idete u pravi ured.
Unaprijed odaberite vrijeme za pauze i naučite kontrolirati sve potencijalne distrakcije kojih će itekako biti (zvonjava na kućnim vratima, kuhanje ručka, kratki odlazak u trgovinu, obavljanje kućanskih poslova…). Dobrom organizacijom sve možete (po)stići, samo jasno odredite kad je vrijeme za što unutar dana. Rutina ovisi od osobe do osobe, kao i do vrste posla koju osoba obavlja, ali svakako je važno da se držite unaprijed određenog rasporeda. Također, nemojte zaboraviti u raspored ubaciti i pauze – za istezanje, ručak, kavu…
Izvor: Pexels
-
Ostanite povezani s kolegama
Jako je važno i da održavate veze s kolegama, dakle da se redovno čujete ili vidite, bilo da odlazite povremeno do ureda ako takav postoji, ili da razgovarate stalno s njima na Zoomu, Google Hangoutsu i sl. Vrlo se lako dogodi ona ‘daleko do očiju, daleko do srca’ pa vas se zaboravi prilikom unapređenja i slično. Rad od doma ne znači i solo rad…
-
Odredite jasne granice
No, također, to što radite od kuće ne znači da možete biti dostupni od 0-24. Radno vrijeme je zadano, najčešće od 9-17h, ili kako ste već dogovorili s poslodavcem/klijentom/kolegama. Nemojte upasti u zamku “samo da još ovo napravim” i da se odjednom vaš životni prostor pretvara u stalno otvoreni ured. Postavite granice i sebi i drugima!
Izvor naslovnice: Pexels
ADVERTISEMENT