MENU

Što je clean beauty i koje su prednosti clean kozmetike

Autor: Tina King Objavljeno: 19. kolovoza 2024.

Vjerojatno ste već nešto i čuli vezano za clean beauty, ali niste sigurni što to točno znači ili gdje pronaći te proizvode. Pripremili smo sve što trebate znati o clean kozmetici i njenim prednostima, vjerujemo da će vam vaša koža biti zahvalna.

Autor: Tina King Objavljeno: 19. kolovoza 2024.

Beauty industrija je već dugi niz godina značajna industrija koja se razvija s novim trendovima i inovacijama i raste iz godine u godinu. Jedan od najznačajnijih razvoja u industriji ljepote je rast clean beauty kozmetike. Clean beauty (u prijevodu čista ljepota) izraz je koji se koristi za opisivanje proizvoda bez štetnih toksina i koji su ekološki prihvatljivi.

Dok je nekima ovo logičan izbor (jer zašto ne birati proizvode koji su bez štetnih sastojaka i bolji za okoliš), mnogi još uvijek o tome ne razmišljaju. Neki će reći da da ne kupuju te proizvode jer ih možda nije praktično za pronaći, ili su skuplji ili jednostavno na to ne misle. 

U nastavku smo pripremili malo više informacija za sve koji žele znati više, i razbijamo mitove koji vas možda sprječavaju da ih kupujete.

Izvor: Pexels

Što je clean beauty 

Clean beauty tržište ubrzano raste, potaknuto potrošačima koji su sve svjesniji utjecaja proizvoda koje koriste na svoje zdravlje i okoliš. Ovi proizvodi izrađeni su od prirodnih sastojaka, netoksični su, bez kemikalija i održivi.

Clean beauty proizvodi formulirani su bez štetnih kemikalija poput parabena, ftalata i sintetičkih mirisa, koji se obično nalaze u konvencionalnim kozmetičkim proizvodima. Često su veganski, bez okrutnosti i ekološki prihvatljivi, a prioritet im je transparentnost označavanja.

Ovi proizvodi generalno nude još veći niz prednosti, uključujući poticanje kolagena, sprječavanje starenja, smanjenje pora, posvjetljivanje, toniranje, smanjenje tamnih mrlja, hidrataciju, borbu protiv akni i smanjenje bora. Izvrsna su alternativa tradicionalnim kozmetičkim proizvodima koji često sadrže štetne kemikalije i sintetičke sastojke. 

Clean beauty proizvodi stvaraju holistički pristup ljepoti tako što jednako brinu o planeti kao i o vašoj koži. Iako je istina da neki sintetski sastojci mogu biti štetni za naše zdravlje i okoliš, važno je zapamtiti da nisu svi sintetski sastojci loši. U stvari, mnogi sintetski sastojci su sigurni i učinkoviti i mogu pružiti prednosti koje prirodni sastojci jednostavno ne mogu.

Izvor: Unsplash

Prednosti clean beauty proizvoda

Svatko od nas ima potpuno drugačiju kožu, probleme s kožom i eventualne reakcije na različite proizvode i nije sve za svakoga. Ako imate neki problem, svakako je dobro provjeriti s dermatologom koji proizvodi odgovaraju vašoj koži ili kakvi sastojci su dobri za određene kožne probleme. No činjenica je da clean beauty proizvodi koji su certificirani su daleko bolji od drugih iz mnogo razloga. U nastavku donosimo popis.

Ne iritiraju kožu

Clean beauty proizvodi formulirani su bez iritansa, što dovodi do manje nuspojava. To znači da je manja vjerojatnost da će izazvati alergijske reakcije ili probleme s osjetljivošću kože. Kao rezultat toga, korištenje clean kozmetičkih proizvoda može imati osjetno pozitivan učinak na zdravlje kože, smanjujući iritaciju i promičući zdraviji ten. To se ne odnosi na osobe koje su alergične na određene prirodne sastojke, naravno.

Smanjuje vašu izloženost štetnim kemikalijama

Korištenje clean kozmetičkih proizvoda značajno smanjuje vašu izloženost štetnim kemikalijama koje se često nalaze u uobičajenim proizvodima za njegu kože. Tradicionalni kozmetički proizvodi mogu sadržavati razne sintetičke sastojke poput parabena, ftalata, formaldehida i sintetičkih mirisa.

Ove kemikalije povezuju se s nizom zdravstvenih problema, uključujući endokrini poremećaj, alergije, pa čak i rak. Kako bi izbjegli te izuzetno štetne sastojke prilikom kupnje bilo kakvih skincare proizvoda, preporučujemo da koristite aplikacije za provjeru skincare proizvoda.

Izvor: Pexels

Sadrži korisne prirodne sastojke

Mnogi clean kozmetički proizvodi sadrže biljke poput aloe vere, kamilice i zelenog čaja, da nabrojimo samo neke, koje su bogati vitaminima, antioksidansima i protuupalnim spojevima. Ovi sastojci pomažu umiriti i popraviti kožu, smanjiti crvenilo i zaštititi od oštećenja iz okoliša.

Testiranje i certificiranje treće strane

Testiranje i certificiranje treće strane ključni su za osiguranje kvalitete i sigurnosti clean kozmetičkih proizvoda. Neovisne organizacije poput ECOCERT-a i EWG-a rigorozno testiraju proizvode na štetne kemikalije, kao što su parabeni i karcinogeni. 

ECOCERT je specijaliziran za organsku i prirodnu kozmetiku, provodeći stroga ocjenjivanja kako bi zadovoljio visoke standarde kvalitete i sigurnosti. EWG pruža informacije o utjecajima proizvoda na okoliš i zdravlje. Ovi certifikati uvjeravaju potrošače da su proizvodi sigurni, bez štetnih kemikalija i ekološki prihvatljivi, potičući povjerenje i promičući čisto tržište ljepote.

Briga o okolišu

Clean beauty nije samo ono što ulazi u proizvode, već i način na koji su napravljeni i pakirani. Mnogi clean brendovi predani su održivoj praksi, koriste ekološki prihvatljivu ambalažu, odgovorno nabavljaju sastojke i smanjuju svoj ugljični otisak. Odabirom clean kozmetičkih proizvoda potrošači podržavaju tvrtke kojima je dobrobit planeta prioritet. To uključuje korištenje biorazgradivih materijala, programe recikliranja i održivi izvor sastojaka, što pomaže u ublažavanju utjecaja industrije ljepote na okoliš.

Izvor: Pexels

Transparentnost i povjerenje

Potrošači su danas informiraniji i zabrinutiji o tome što nanose na svoju kožu. Clean beauty brendovi obično nude potpunu transparentnost o svojim sastojcima i proizvodnim procesima, izgrađujući povjerenje svojih kupaca. Ova transparentnost omogućuje potrošačima donošenje informiranih odluka o proizvodima koje koriste, osiguravajući njihovu usklađenost s njihovim vrijednostima i zdravstvenim potrebama. Popisi sastojaka su jasni i razumljivi, često popraćeni certifikatima priznatih tijela, što dodatno potvrđuje predanost brenda čistoj ljepoti.

Etička razmatranja

Mnogi brendovi također su bez okrutnosti, što znači da ne testiraju svoje proizvode na životinjama. Ovaj etički stav značajno privlači potrošače koji su protiv testiranja na životinjama i žele podržati humanu praksu. Nadalje, clean beauty često uključuje poštene trgovinske prakse, osiguravajući da se sastojci nabavljaju na načine koji podržavaju poštene plaće i radne uvjete za uključene poljoprivrednike i radnike.

Učinkovite i inovativne formulacije

Postoji uobičajena zabluda da su clean kozmetički proizvodi manje učinkoviti od svojih konvencionalnih pandana. Međutim, napredak u tehnologiji prirodnih sastojaka doveo je do vrlo učinkovitih formulacija. Sastojci poput hijaluronske kiseline, vitamina C i retinola mogu se dobiti iz prirodnih izvora i koriste se u čistim kozmetičkim proizvodima za postizanje snažnih rezultata. Ovi proizvodi koriste snagu botanike, minerala i drugih prirodnih sastojaka kako bi pružili rješenja za razne probleme s kožom, od starenja do akni.

View this post on Instagram

A post shared by Miranda Kerr (@mirandakerr)

Holistički wellness

Clean beauty često je dio šireg životnog stila usmjerenog na holistički wellness. Korištenje prirodnih i netoksičnih proizvoda usklađeno je s načelima holističkog zdravlja, koje naglašava povezanost tjelesnog, emocionalnog i okolišnog blagostanja. Korištenje čistih kozmetičkih proizvoda može poboljšati ovaj holistički pristup, pridonoseći općenito zdravijem načinu života. Ova integracija dobrobiti i ljepote postaje sve popularnija jer ljudi sve više traže proizvode koji doprinose njihovom općem osjećaju dobrobiti.

Podrška manjim nezavisnim brendovima

Clean beauty pokret također je iznjedrio mnoge manje, neovisne brendove kojima je kvaliteta, inovacija i etička praksa prioritet u odnosu na masovnu proizvodnju. Podupiranje ovih malih brendova pomaže u promicanju raznolikosti i kreativnosti unutar industrije ljepote. Ovi brendovi često imaju jedinstvene priče i misije, dodajući osobni pečat proizvodima i čineći iskustvo njege kože značajnijim za potrošače.

Clean beauty brendovi

Iako ovdje pričamo uglavnom o proizvodima za lice, treba misliti i na ostale proizvode za tijelo poput gelova za tuširanje, šampona, dezodoransa i ostalog. Izbora je sve više, a cijenovni rang je raznolik. Ako odabirete poznatije clean beauty brendove izdvojiti ćete malo više za njih. To su brendovi poput Kora Organics, Tata Harper, Ere Perez, Caudalie, Sunday Riley, Bare Minerals, Westman Atelier, Youth to the people i mnogi drugi. Kad su u pitanju dezodoransi Ben&Anna su clean (i provjereno odlično funkcioniraju), Wild deodoranti su clean, održivi i jako kul, no postoje i mnogi domaći koje rade odlične clean deodorante bez plastike poput Biobaze (opet, provjereno dobri).

Neki od povoljnijih clean brendova su Weleda, Byoma, The Inkey list, većina Olival proizvoda se može smatrati clean proizvodima i jedini u Hrvatskoj ima NATRUE certifikat što znači da je certificirana prirodna kozmetika, a još jedan odličan domaći brend je i Immortella prirodna kozmetika.

Postoje mnogi webshopovi koji imaju kategoriju clean pa vam može biti lakše za potražiti takve proizvode i usporediti cijene, poput Niche beauty ili Cult beauty, a od domaćih volimo Lab store ili Ecco verde gdje možete pronaći velik broj clean beauty brendova. Također, sve više i fizičkih dućana poput dm-a ili BIPE, a naravno i Bio Bio trgovine, imaju sekciju sa prirodnim proizvodima koju se isplati istražiti. 

View this post on Instagram

A post shared by bio&bio (@biobiohr)

Prednosti clean beauty kozmetičkih proizvoda u njezi kože višestruke su, obuhvaćaju zdravstvene, ekološke, etičke i društvene aspekte. Kako postajemo svjesniji svojih izbora, potražnja za čistim kozmetičkim proizvodima nastavlja rasti.

Odlučujući se za ovakve proizvode, uživati ​​ćete u benefitima zdrave kože, pridonijeti održivosti i podržati etičke prakse, a sve to uz korist od učinkovitih i inovativnih rješenja za njegu kože. Clean beauty nije samo izbor za njegu kože; to je predanost boljem, zdravijem svijetu.

 

 

Izvor naslovne fotografije: Instagram

#SKINCARE #WELLNESS #BEAUTY #SELFCARE #CLEANBEAUTY

Preporučeni sadržaj