Sada, kad svaki trenutak života može završiti na društvenim mrežama, očinstvo dobiva potpuno novo ruho – ono filtrirano kroz Instagram estetiku. Slike tata u hoodicama dok drže bebe u nosiljkama, pripremaju obroke s hashtagom #DadLife i smiju se u kameru dok slažu dječje igračke, postale su svojevrsna norma današnjice.
No, iza ovih savršenih kadrova često se kriju pitanja poput: „Kako je očinstvo postalo dio digitalne kulise?“ I što to znači za stvarnu povezanost, odgovornost i roditeljske izazove?
Moderni tata na Instagramu više nije samo "pomoćni igrač" u obitelji, on je sada zvijezda vlastitog feeda. Dadfluenceri su uspjeli transformirati poimanje očinstva, pokazujući da tata može biti istovremeno brižan, angažiran i, naravno, marketinški atraktivan. Može biti tatager u punom smislu.
To ne znači da je ovaj fenomen bez mana. Dok je nekadašnja očinska uloga podrazumijevala povremeno "čuvanje djece", današnji društveni pritisak traži savršenu kombinaciju emocija, produktivnosti, pa čak i estetskog roditeljstva.
Ipak, kada pogledamo „behind the scene“ perspektivu, susrećemo realnost: prekovremeni rad, iscrpljenost i neizbježna sumnja je li sve što činimo dovoljno dobro. Studije ukazuju na to da digitalni pritisak za savršeno roditeljstvo utječe na mentalno zdravlje oba roditelja, ali i redefinira odnose unutar obitelji. Jesmo li na pragu nove, zdravije paradigme očinstva ili samo stvaramo još jedan set nerealnih očekivanja?
Kako dadfluenceri mijenjaju roditeljstvo?
S dolaskom društvenih mreža, očinstvo je dobilo svoje mjesto u prvom planu, a dadfluenceri, očevi koji svoje roditeljske avanture dijele na Instagramu, transformirali su tradicionalne ideje o roditeljstvu.
Prije samo desetak godina, "dobar tata" bio je onaj koji je pružao financijsku sigurnost i povremeno pomogao oko djece. Danas, zahvaljujući dadfluencerima, taj standard se radikalno promijenio. Oni postavljaju nove smjernice: od svakodnevnih trenutaka s djecom, kao što su smiješne nezgode, do iskrenih rasprava o izazovima roditeljstva, često s estetski savršenom pozadinom. Instagram više niti približno nije samo mjesto za dijeljenje fotografija, nego je postao i platforma za redefiniranje muške uloge u obitelji.
No, iza svakog pažljivo odabranog filtera i pažljivo napisanog opisa, krije se dublje pitanje: mijenjaju li dadfluenceri doista očinstvo ili samo pružaju novu, trenutno trendi verziju roditeljstva? Prema istraživanjima, sadržaji koje stvaraju očevi na društvenim mrežama mijenjaju percepciju očinstva, ali i podižu očekivanja - kako za tatagere, tako i za mamagere.
Autentičnost kao valuta
Jedna od najvećih promjena koju su donijeli dadfluenceri je autentičnost. Iako je mnogima cilj inspirirati ili zabaviti, mnogi od njih dijele i ranjivije strane roditeljstva: osjećaje iscrpljenosti, strahove i sumnje.
Ovaj pokret prema iskrenosti pomogao je razbiti mit o "savršenom roditelju". Primjerice, hrvatski dadfluenceri poput Sandija Pega ili Marija Petrekovića pokazuju očinstvo u svom kaotičnom, stvarnom obliku s vječnom dozom nezaobilaznog humora.
Ovakvi primjeri tatagera inspiriraju druge muškarce da se uključe u roditeljstvo na način koji prijašnje generacije možda nisu smatrale muževnim. Stručnjaci ukazuju na činjenicu da se ovdje više ne radi samo o roditeljstvu, nego i o kulturnom pomaku kojem svjedočimo.
Utjecaj na mame i poduzetnike
Dadfluenceri su također otvorili vrata za promjene u rodnoj dinamici u obitelji. Majke, koje su često nosile većinu roditeljskog tereta, sada vide kako njihovi partneri preuzimaju aktivniju ulogu.
Za poduzetnike, dadfluenceri predstavljaju moćan alat. Sadržaji koje stvaraju očevi nude neiscrpan prostor za suradnje s brendovima – od dječje opreme i igračaka do proizvoda za osobnu njegu i tehnologiju. Njihova priča rezonira s generacijom roditelja koji traže stvarne, ali inspirativne sadržaje.
Kada govorimo o budućnosti roditeljstva (i očinstva) neminovno je pitati se koliko je ovaj pokret zaista održiv. Hoće li Instagram očinstvo ostati autentično ili će ga komercijalizacija i dalje pretvarati u idealiziranu verziju stvarnosti?
Bez obzira na to, dadfluenceri su već ostavili neizbrisiv trag – pokazali su da očinstvo može biti i emotivno i estetski privlačno, inspirirajući tisuće muškaraca da preuzmu aktivnije uloge u životima svoje djece. Na nama je da vidimo (i radimo na tome) da ovaj Instagram trend ne ostane samo fenomen, nego da ipak dovede do trajnih promjena.
Izvor naslovne fotografije: Pexels