MENU

Intervju s Jelenom Ferk iz Bioandine: "Ključ uspjeha leži u otvorenoj komunikaciji i sposobnosti brzog reagiranja na izazove"

Autor: Tina King Objavljeno: 28. listopada 2024.

Mama, uspješna poduzetnica i direktorica, Jelena Ferk, podijelila je s nama inspirativnu priču o nastanku svog brenda Bioandina, vrijednostima kojima se vodi u poslovanju, dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka, poticajima za zdraviji način života uz holistički pristup zdravlju te o izazovima s kojima se kao mamager svakodnevno susreće.

Autor: Tina King Objavljeno: 28. listopada 2024.

U svijetu poduzetništva, gdje dan traje 24 sata, a posao često ne staje ni navečer, sve je veći izazov pronaći ravnotežu između obiteljskih i poslovnih obaveza. No, postoje mamageri koji dokazuju da je moguće slijediti svoje strasti, graditi uspješan brend i pritom ostati posvećena majka, supruga i liderica. Jedna od takvih iznimnih žena je i Jelena Ferk, poduzetnica i direktorica tvrtke Bioandina, koja je u Hrvatskoj postavila temelje za potpuno nov pristup prirodnim dodacima prehrani i superhrani inspiriranoj autohtonim sastojcima iz Južne Amerike.

Jelena je primjer žene koja s puno hrabrosti, upornosti i vizije vodi tvrtku usmjerenu na holističko zdravlje uz esenciju tradicionalnog. Uz Bioandinu, Jelena nije samo donijela na naše tržište prirodne proizvode poput mace, već je stavila još veći naglasak na važnost holističkog pristupa zdravlju. 

U intervjuu koji donosimo, Jelena otkriva kako je počela svoju poslovnu priču, s kojim se izazovima susrela na svom putu te pokazuje da je moguće raditi s misijom i ostati dosljedan svojim vrijednostima. 

T: Možeš li nam za početak reći nešto o svom osobnom putu? Što te navelo da pokreneš Jelmark i stvoriš brend Bioandina? Je li ti oduvijek bio san raditi s prirodnim i organskim proizvodima ili se ta strast razvila s vremenom? 

J: Radila sam u kozmetičkoj industriji, itekako upoznata s beauty/ wellness/ holističkim sektorom i moram priznati da me ovaj oblik poduzetništva zatekao i nije bio planiran. Najbolje stvari se ne planiraju, jel’ tako? Stjecajem privatnih i obiteljskih okolnosti, po rođenju prvog djeteta, povratak na stari posao više nije bila opcija. Tako se krenula rađati ideja o nečem drugačijem i posebnijem, a ponajprije prirodnim i organskim. 

T: Bioandina je izgrađena oko koncepta dodataka prehrani. Što te točno privuklo peruanskom bilju i potaknulo da te drevne sastojke doneseš na hrvatsko tržište?

J: Tvrtka Jelmark postoji od 2018. godine. Ideja za osnivanjem tvrtke i našeg brenda bila je potpuno spontana i neočekivana. Zbog poslovnih obaveza suprug je često boravio u Južnoj Americi gdje smo, kroz niz zajedničkih putovanja zaljubili u tu zemlju te i sami osjetili snagu i dobrobit autohtonih biljaka s područja Anda i Amazone. Prvobitno smo krenuli s ponudom mace u prahu te nekih od „superhrana“ namirnica (chia, quinoa, cacao itd.) te smo kasnije nastavili isključivo s najjačim suplementima hrani. 

Kroz našu kompaniju prvenstveno smo htjeli informirati i educirati širu javnost o prednostima i zdravstvenim dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka, snažne moći njihove tradicionalne biljne medicine, ali i općenito biti poticaj za zdraviji način života na prirodan način. To smo sve također htjeli pokazati i kroz naziv brenda - Bio se u nazivu nalazi kako bismo jasno dali do znanja kako su naši proizvodi visoke kvalitete i sadrže ekstrakte biljne hrane koja je isključivo ekološki uzgojena. Većina naših proizvoda nastala je od superhrane s područja Anda i Amazone, te smo ovdje iskoristili i riječ Ande, te je u konačnici nastala Bioandina!

Izvor: Matia Malenica

T: Pokretanje obiteljskog posla dolazi s jedinstvenim izazovima. Što je bilo najteže u izgradnji Bioandine? S kakvim izazovima si se susrela i kako si ih premostila?

J: Poseban izazov je bio ući u privatno poduzetništvo bez ikakve “pripreme“. Svaka nova aktivnost i zadatak su se činili zastrašujućim, ali sam ustrajala i učila putem, svakim danom, korak po korak. Izazova ima uvijek, na svakom koraku, i danas, a najveći je dobro planiranje rasporeda i prioriteta kako bi svi segmenti bili dobro i kvalitetno odrađeni.

Potreban je niz aktivnosti u zajedničkom lancu koje se trebaju realizirati kako bi finalni proizvod stigao na tržište: nabavka i dostava supstanci, njihovo adekvatno procesuiranje i kapsuliranje, priprema dokumentacije za sve administrativne procedure i odobrenja svakog proizvoda, pravovremena realizacija narudžbi. Dostave kupcima i veletrgovcima, marketing, PR i sva komunikacija. Puno izazova, vjetrenjača i neočekivanih situacija je na svakom koraku, ali uspješno se nosimo s njima. U svemu tome mi pomaže predivan tim ljudi Bioandine, bez kojih ništa od spomenutog ne bi bilo moguće, a koji predano svakim danom doprinose rastu i razvoju kompanije. 

T: Bioandina je fokusirana na nabavu autohtonih biljnih ekstrakata iz peruanskih Anda i Amazone. Koje su vrijednosti najvažnije za Bioandinu kada je riječ o etičkom pronalaženju izvora i podršci lokalnim zajednicama s kojima radite u Peruu?

J: Peruanska kultura je toliko autentična, emotivna, živa i dinamična i te kako vidljiva u svim životnim porama njihovog stanovništva. Kroz naše lokalne dobavljače i male farmere od samih početaka Bioandine, svojim primjerom potičemo lokalne zajednice na očuvanje njihove baštine i kulture, a posebice tradicionalne andske biljne medicine.
Zajedno s lokalnim zajednicama farmera, imamo privilegiju osjetiti najneobičniji ekosustav na planetu, i potaknuti svijest o važnosti očuvanja prirode. Prilika gdje uzgajamo i u isto vrijeme učimo o najkvalitetnijim i najzdravijim biljkama iz peruanskih Anda i Amazone, lokalnoj fauni i flori te načinu života zajednica koje žive u skladu s prirodom je neprocjenjiva. Pogotovo jer je povezana s održivim razvojem. 

Samim time, kroz primjer Bioandine, a opet kao dio lokalnog stanovništva, postajemo aktivni sudionik u očuvanju njihove prirodne baštine, okoliša, autohtonih biljaka, što je ključno za dugoročni održivi razvoj i biodiverziteta, a i za vrijednosti naše kompanije. Također, bitan dio je i socijalna odgovornost koja je sveprisutnija u Peruu i uključuje osiguravanje poštovanja lokalnih običaja i tradicija, zaštitu autohtone andske biljne medicine, podrška lokalnim inicijativama i projektima, te promicanje kulturnih razmjena u konačnici.

T: S pojavom sve više i više različitih brendova dodataka prehrani, kako se Bioandina razlikuje od prenapučenog tržišta? Što čini vaše proizvode drugačijima? 

J: Sve sirovine nabavljamo s područja Anda i Amazone te od provjerenih dobavljača. Osim toga, u suradnji sa stručnjacima fitoterapeutima i nutricionistima, originalno razvijamo recepture proizvoda tako da su spoj tradicionalne prirodne i moderne medicine, a pri odabiru tehnologije proizvodnje biramo procese koji čuvaju i naglašavaju prirodno djelovanje odabranih biljaka i supstanci. Ovdje bih htjela istaknuti naš najprodavaniji proizvod – Crvena aktivirana Maca

Maca (maka) optimalno uspijeva na andskim visoravnima, na 3700- 4300 m nadmorske visine i jedna je od samo nekoliko biljaka na svijetu koje opstaju na nadmorskoj visini većoj od 4000 m. Najčešće se uzgaja u tri komercijalizirane boje: žutoj (zlatnoj), crvenoj i crnoj. Smatra se svetim korijenom jer je oduvijek korištena kao žrtva bogovima. Pripadnici peruanskog naroda Quechua tvrde kako je macu stvorila boginja Inka Pachamama, majka zemlje, te joj i dan danas posvećuju vrlo slikovite i sadržajne obrede – pred žetvu i pred vađenje ploda.

Bioandina Maca je jedina aktivirana i termički obrađena maca na našem tržištu. Procesom termičke obrade dolazi do aktivacije spojeva koji su zaslužni za adaptogeno djelovanje ove biljke, a osim toga ona je i lakše probavljiva, za razliku od sirove mace. Bitna nam je potvrda i podrška struke i institucija koju dobivamo u obliku registracije proizvoda te njihove preporuke od liječnika i farmaceuta. Na kraju bih naglasila da su naši proizvodi prikladni za vegetarijance i vegane te su bez glutena i soje, što su današnjim korisnicima sve važnije karakteristike. 

Trenutno u ponudi imamo osam proizvoda: Crvena aktivirana maca kompleks, Crna aktivirana maca kompleks, Premium mix aktivirana maca, Camu Camu vitamin C kompleks, Mačja Kandža, te zadnja tri hit proizvoda B Dynamic, B Biotics i Moringa. Svi proizvodi dolaze u obliku celuloznih  kapsula. 

T: Svjedoci smo rastuće svijesti o zdravstvenim prednostima suplemenata prehrane, ali još uvijek postoje zablude. Kako Bioandina radi na educiranju potrošača o vrijednosti vaših proizvoda i znanosti koja stoji iza njih? 

J: Naš temelj je premium kvaliteta sastojaka autohtonog podrijetla. Cilj nam je informirati i educirati domaću javnosti o prednostima i zdravstvenim dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka, ali i općenito biti poticaj za zdraviji način života na prirodan način. Surađujemo s brojnim stručnjacima iz područja ginekologije, nutricionizma i farmacije.

Izvor: Bioandina

T: Kao poslovna žena u wellness industriji, kakvu ulogu misliš da holističko zdravlje i tradicionalni lijekovi imaju u modernoj zdravstvenoj skrbi? Kako vidiš da će vaši proizvodi premostiti taj jaz između drevne mudrosti i današnjih zdravstvenih potreba?

J: Holističko zdravlje i tradicionalna medicina igraju ključnu ulogu u modernoj zdravstvenoj skrbi jer pružaju cjelovit pristup zdravlju, koji se fokusira na balans tijela, uma i duha. Dok moderna medicina često tretira simptome, holistički pristupi teže pronalasku uzroka problema i postizanju dugoročnog zdravlja. Zdravlje definitivno nije samo tjelesno stanje, već treba uključivati i mentalno blagostanje, emocionalnu stabilnost i duhovnu ravnotežu.

Tradicionalna medicina, s tisućljetnim iskustvom, nudi prirodna i provjerena rješenja za brojne tegobe, a danas svi težimo povratku prirodi i prirodnim preparatima. Spajajući najkvalitetnije autohtone sastojke i snažne recepture Južne Amerike podržani suvremenim znanstvenim pristupom nastojimo premostiti taj jaz. Mi kombiniramo najbolje iz obje sfere – sigurnost i učinkovitost tradicionalnih biljaka s inovacijama moderne tehnologije. Upravo tu vidim našu snagu. Naši proizvodi su osmišljeni kako bi se prilagodili potrebama današnjeg užurbanog života, ali zadržavaju esenciju tradicionalnog holističog pristupa. Tako nudimo dugoročna i održiva rješenja promičući cjelokupno zdravlje naših korisnika, umjesto kratkotrajnih rezultata.

T: Proširili ste se u druge zemlje poput Slovenije, Srbije i Crne Gore. Koji su neki od najvećih izazova s ​​kojima si se susrela u širenju poslovanja na međunarodnoj razini i kako si se s njima nosila? 

J: Širenje poslovanja na međunarodnoj razini uvijek dolazi sa specifičnim izazovima, a naši prvi koraci u Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori nisu bili iznimka. Svaka zemlja ima svoje regulatorne okvire, tržišne dinamike i kulturološke specifičnosti, koje zahtijevaju detaljnu analizu i prilagodbu. Jedan od najvećih izazova bio je navigacija kroz različite regulatorne zahtjeve, gdje postoje stroge smjernice o sastavu, označavanju i distribuciji proizvoda. Uspješno smo prevladali ove prepreke kroz blisku suradnju s lokalnim pravnicima, stručnjacima za regulativu i našim timovima. Prilagodili smo naše proizvode i komunikaciju prema specifičnim pravilima i standardima svake zemlje, dok smo istovremeno zadržali integritet brenda. Drugi ključni izazov bio je razumijevanje i usklađivanje s lokalnim preferencijama i tržišnim očekivanjima. Slušali smo potrebe lokalnih tržišta, prilagodili našu ponudu i marketinške poruke kako bi bile u skladu s drugim kulturama i preferencijama potrošača. Ovo je uključivalo i prilagodbu cijena, dizajna ambalaže, pa čak i distribucijskih kanala kako bismo optimizirali prisutnost na svakom tržištu.

Najvažnija lekcija koju sam naučila u ovom procesu je poštovanje, fleksibilnost i prilagodljivost. Ključ uspjeha leži u otvorenoj komunikaciji, dubokom razumijevanju lokalnih tržišta i sposobnosti brzog reagiranja na izazove. Tim pristupom, uspjeli smo ne samo prevladati prepreke, već izgraditi čvrste temelje za daljnje širenje.

T: Wellness industrija neprestano se razvija. Kako se trudiš ostati ispred trendova i nastaviti s inovacijama unutar svoje linije proizvoda, a pritom ostati vjerna autentičnosti i kvaliteti po kojima je Bioandina poznata? 

J: Suplementi prehrani Bioandina napravljeni su od najkvalitetnijih ekstrakata biljaka iz peruanskih Anda i Amazone, zbog čega možemo jamčiti izvornost i najbolju kvalitetu proizvoda kod kojih su očuvani svi nutrijenti i bioaktivne tvari.

Svaki proizvod je autentičan, osmišljen s velikom pažnjom, ljubavlju i predanosti prema suvremenim potrošačkim zahtjevima i potrebama. Proizvedeni prema tradicionalnoj andskoj recepturi, od najkvalitetnijih biljnih sastojaka, uz inovativnu tehnologiju i znanstveni pristup, proizvodi Bioandina svakodnevna su podrška kvalitetnijem načinu života.

T: Koje su neke od najvažnijih lekcija koje si naučila tijekom puta izgradnje Bioandine, i kao direktorica i kao žena poduzetnica? Imaš li kakve savjete za sve žene koje vode velike tvrtke ili one koje tek započinju? Jesi li se na putu susrela s kakvim stereotipima i kako si se protiv njih borila? 

J: Jelmark je izgrađena kao obiteljska tvrtka. Spomenula sam već da smo u ovaj posao ušli prvenstveno iz ljubavi i strasti, a opet iz potpuno različitih branši. Sve je bilo novo i izazova je bilo jako puno. Puno stvari koje su bile povezane s poduzetništvom sam učila putem. Okružili smo se s brojnim vanjskim stručnim suradnicima. Vjetar u leđa su nam uvijek zadovoljni kupci. Moram priznati da nisam nailazila na stereotipe, već uvijek na veliku podršku, priznanje i razumijevanje.

Izvor: Bioandina

T: Ti si pravi mamager; majka, poduzetnica, direktorica velike tvrtke… Kako sve to hendlaš? Uspijevaš li pronaći vrijeme za sebe i koji način opuštanja ti je najdraži?

J: Kao vlasnica obiteljske tvrtke koja stoji iza brenda Bioandina i majka dvoje djece i sama svakodnevno žongliram s izazovima koje nosi poduzetništvo. Ponekada bude jako izazovno, no najvažnija je dobra organizacija, super timing i svakako podršku obitelji i bližnjih. Uspijem ukrasti i neki trenutak za sebe i svoje ženske rituale i hobije. Obožavam putovanja i trudim se putovati uvijek sa svojom obitelji kada za to ulovim slobodan trenutak. 

T: Na kraju, možeš li nam dati kratak pogled na ono što je sljedeće za Bioandinu? Postoje li neki uzbudljivi novi proizvodi na horizontu koje možeš podijeliti s nama?

J: Stalno osluškujemo tržište i razmišljamo o budućim proizvodima. Trenutno smo u procesu razvoja novih proizvoda. Svakako planiramo širiti naš asortiman i tržište, posebice na svima nam jako zanimljivu temu dugovječnosti. Zadržavam dozu tajanstvenosti, stoga ću samo reći da će tržište naših postojećih, kao i novih korisnika Bioandine biti oduševljeno.

Izvor naslovne fotografije: Matia Malenica

#INTERVJU #MAMAGERINTERVJU #BIOANDINA #HOLIZAM #ZDRAVLJE #WELLNESS

Preporučeni sadržaj