Zaboravi na “how-to” priručnike bez duše, beskrajne liste zadataka i generičku literaturu “7 koraka do uspjeha” koje završavaju tamo gdje si i počeo – u inboxu pretrpanom mailovima i glavom punom buke.
Ako misliš da su poslovne knjige dosadne, vrijeme je da ih ponovno upoznaš – ali ovoga puta kroz oči onih koji od komunikacije, liderstva i biznisa žive (i time nas još više inspiriraju).

Business knjige koje stvarno inspiriraju
Dok većina na plaži bira laganu fikciju ili instant motivaciju iz Instagrama, postoji moćna skupina ljudi koja u ljetnim mjesecima i dalje inspirira. Komunikacijski stručnjaci, PR savjetnici, brand stratezi i ljudi koji svakodnevno balansiraju između kriza, klijenata i kreativnih brainstorminga, otkrili su nam što im pomaže da ostanu fokusirani, inspirirani i korak ispred.
Pitali smo ih koju business knjigu nose na plažu ovog ljeta, ali i koju ne ispuštaju iz ruke ujutro uz kavu ili navečer dok svi drugi doomscrollaju. Njihove preporuke nisu samo trendi naslovi, već konkretni alati koji reprogramiraju način razmišljanja, pomažu donositi bolje odluke i promijeniti pogled na život i posao.
U nastavku donosimo popis business knjiga koje su inspirirale naše sugovornike. Ako ovog ljeta želiš čitati nešto što te neće samo zabaviti, već i pomaknuti s mjesta, ovaj tekst je tvoj novi bookmark.

Kratko i jasno, u svoje čitalačko ljeto uveo nas je Davor Bruketa:
“Trenutno čitam Norvešku šumu, a ljeto ću nastaviti s drugim knjigama istog autora. Volim čitati Murakamija. Podsjeća me da u svijetu u kojem se gotovo sve rapidno mijenja, važne stvari su uvijek iste.”
Marina Čulić Fischer podijelila je s nama sljedeće:
"Moja knjižna preporuka za ovo ljeto je naslov "Učinak" Sir Ronalda Cohena, o kojoj je Bono Vox rekao: “Sir Ronnie ovom knjigom pruža osnovni priručnik za rad za one koji teže tome da čine dobro dok istovremeno rade dobro.”
Sir Leonard Cohen britanski je poslovni čovjek i političar, a zovu ga "ocem društvenih ulaganja". Na čelu je fonda Bridges Ventures, koji se bavi ulaganjima u kompanije koje pokreću okolišni i/ili društveni ciljevi.
Knjiga je izdana 2020. godine, za vrijeme pandemije koronavirusa, koja je autora potaknula na promišljanje o opterećenosti svjetskih ekonomskih i financijskih sustava, ali i društvenoj pravdi kao odgovoru na još jednu gospodarsku krizu.
U njoj dijeli svoje stavove o mogućnostima preoblikovanja kapitalizma za poticanje stvarnih promjena, koje zove "revolucijom učinka". Zastupa tezu da su nam potrebni novi koncepti i novi pristupi kako bismo promijenili svijet, odnosno ulaganja s učinkom koji je usmjeren na dobrobit ili korist za ljude i planet.
Knjigu preporučujem svim poduzetnicima, investitorima i menadžerima koji žele da iza njih ostane epitet "onaj koji je omogućio promjenu". Činiti dobro ne znači ne raditi dobro, poslovni uspjesi su preduvjet ulaganja u ljude i planet, ali ako ostanu samo na utrci za boljim profitnim maržama, onda nećemo osigurati bolju budućnost za našu djecu. Tom mišlju bavim se i sama, i zato mi ova knjiga služi kao inspiracija i poticaj na mom poslovnom putu."
Lijepu inspiraciju za business ljetno štivo, otkrila nam je i Manuela Šola:
“Ovo ljeto uzimam pauzu od klasičnih 'ljetnih štiva' i čitam Growth Daniela Susskinda. Volim ta vraćanja autorima koji su te već jednom inspirirali – Susskinda smo imali priliku ugostiti na Future Tenseu prije nekoliko godina i tada me je osvojio svojim pogledom na budućnost rada. Danas me ponovno provocira – ovaj put pitanjima o smislu stalnog rasta, o granicama napretka i o tome može li budućnost biti bolja, i da li bolje uvijek i nuzno znaci i ‘veće’.
Ova knjiga preispituje sva vazna ekonomska pitanja i vrlo je aktulna za doba u koje zivimo. Odlična knjiga za ljetno razmišljanje o velikim pitanjima.”
Barbara Tolić Aušić, voditeljica komunikacija u HURI & IAB Croatia, rekla nam je da kad je riječ o knjigama poslovne tematike, najčešće se uhvati za one o komuniciranju i efikasnom prenošenju poruka, kao i copywritingu i srodnim marketinškim granama, jer se komunikacijom bavi poslovno – a itekako joj je zanimljiva i privatno.
"Kako sam strukom kroatistica, volim posegnuti i za knjigama u kojima upravo književnici govore o svojim spisateljskim procesima (primjerice: O pisanju, Stephen King; Naivni i sentimentalni romanopisac, Orhan Pamuk) jer – bili mi toga svjesni ili ne – otkako postojimo kao ljudski rod, upravo je priča (ili popularno storytelling) temelj svega, posebice u marketinškoj struci.
Koliko nam god publicistika poslovne tematike bila korisna, uvijek volim kolege iz branše potaknuti i da se okrenu beletristici jer nas ona svojim pričama može itekako obogatiti – od tehničke strane (načina krojenja priče), među ostalim, pa sve do otvaranja novih horizonata i razvijanja empatije prema perspektivama koje nam ranije nisu bile poznate. Ovom bih prilikom zato preporučila Fikciju, zbirku Ivane Bodrožić koja donosi 16 kratkih priča o iskustvima žena u suvremenom društvu.
U vremenu kada smatramo da smo evoluirali i postigli jednakost, ove priče upiru prstom u situacije koje pokazuju da ta jednakost na ulici, u formalnim situacijama, a, nažalost, često i u obiteljskim domovima ostaje mrtvo slovo na papiru. Priče su iskrene, snažne i savršeno sročene; čitaju se brzo, vrlo su dinamične, uz dosta humora i ironije, malo melankolije, a i groteske. Vjerujem da će biti zanimljive i korisne svima, i ženama i muškarcima, kojima je stalo do toga da jedni druge bolje razumijemo i samim time zajedno stvaramo kvalitetniju zajednicu: i privatno i poslovno."
I šećer na kraju, naša Blanka Kovačec, General Mamager:
“Do Nothing” autorice Celeste Headlee, novinarke i komunikacijske trenerice – koja se obračunava s kulturom “stalne zaposlenosti”, multitaskinga i opsesije produktivnošću je knjiga koju ću pokušati pročitati ovoga ljeta i ne raditi ništa.
To nije “hygge” self-help, nego konkretno istraživanje zašto smo stalno zauzeti, iako često ni ne znamo čime točno.
Headlee analizira kako su tehnologija, posao i društvene norme stvorile iluziju da vrijedimo samo ako smo stalno dostupni i stalno nešto radimo.
Zašto je korisna:
• Raskrinkava multitasking kao mit (i štetnu naviku).
• Pruža konkretne savjete kako vratiti fokus, prisutnost i granice.
• Uči kako produktivnost ≠ stalna aktivnost.
• Korisna ako si poduzetnica, voditeljica tima ili mama koja pokušava “sve” – a svejedno ima osjećaj da dani bježe.Možeš reći nekome: “Ako ti je inbox pun, glava raspršena, a osjećaj da ‘ništa ne stigneš’ stalno tu – ovo ti je knjiga koju moraš pročitati na ležaljci. I ne zapisuj ništa, samo čitaj i diši.”
Izvor naslovne fotografije: Pexels