Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) predstavila je najnovije projekte, partnerstva i digitalne platforme kojima aktivno pozicionira zagrebačku gastronomiju kao važan segment turističke ponude, prepoznatljivosti i identiteta glavnog grada.
Gastronomija kao pokretač turističkog identiteta
Globalni trendovi jasno pokazuju rastuću važnost kulinarskih iskustava u odabiru destinacija. Prema godišnjem izvještaju mreže putničkih agencija Virtuoso, putovanja posvećena hrani, vinu i vrhunskim pićima među najtraženijim su iskustvima u svijetu.

Tome u prilog govore i podaci UN Tourism organizacije, prema kojima turisti u prosjeku troše do 30% svog budžeta na hranu i piće, što gastronomiju čini ključnim faktorom prepoznatljivosti i motivom dolaska u destinaciju.
Govoreći o strateškoj važnosti gastronomije u razvoju turističke ponude, Martina Bienenfeld, direktorica TZGZ-a, istaknula je:
„Prema podacima World Food Travel Association (WFTA), 53% putnika na odmoru aktivno traži gastronomska iskustva, dok 81% međunarodnih turista želi istraživati lokalnu kuhinju, što pokazuje koliko gastronomija utječe na izbor destinacije. U skladu s tim trendovima, Zagreb razvija prepoznatljivu i raznoliku gastronomsku scenu koja spaja autentične lokalne okuse sa suvremenim međunarodnim utjecajima.“
Dodala je i da TZGZ, kroz projekte poput Delicious Zagreb, strateški usmjerava aktivnosti prema jačanju prepoznatljivosti grada, poticanju inovativnosti, profesionalnosti i održivog razvoja unutar lokalne zajednice.

Snaga zajedništva: suradnja ugostitelja i turističkih institucija
Predsjednik Udruženja ugostitelja Zagreb, Franz Letica, naglasio je važnost zajedničkog djelovanja struke i turističkih institucija:
„Zagrebačka gastronomija posljednjih godina doživljava snažan uzlet – spoj tradicije, inovacije i osobnog pristupa svakog ugostitelja stvara jedinstven doživljaj za goste. Zajedničkim radom, razmjenom znanja i stalnim ulaganjem u kvalitetu možemo dodatno ojačati reputaciju Zagreba kao destinacije koja se pamti po okusu i doživljaju.“
Letica je dodao kako sinergija između ugostitelja, turističke zajednice i kreativnih profesionalaca ne znači samo promociju, nego i stvaranje zajedničke vizije – grada koji živi od svojih ljudi, svoje hrane i svoje kulture.
Delicious Zagreb – digitalni vodič kroz okuse grada
Jedan od središnjih projekata predstavljenih na događanju je Delicious Zagreb (www.deliciouszagreb.hr) – digitalna platforma koja donosi pregled zagrebačkih restorana, barova, vinara, slastičara i proizvođača autentičnih proizvoda.
Projekt je predstavio chef Rudolf Štefan, vlasnik šibenskog restorana Pelegrini (nositelj jedne Michelinove zvjezdice). Platforma donosi preporuke, tematske rute i priče o lokalnim namirnicama, a za one koji žele kuhati kod kuće, dostupni su i recepti poznate chefice Vesne Miletić.
Delicious Zagreb pruža sveobuhvatan vodič kroz zagrebačku gastronomsku scenu, ističući ono što grad čini jedinstvenim – spoj tradicije, kvalitete i suvremenog pristupa.
Novi gastronomski serijal: „Ana kuha, Zagreb voli“
Predstavljen je i novi gastronomski serijal „Ana kuha, Zagreb voli“, autorice i poznate chefice Ane Ugarković. Kroz serijal Ana istražuje lokalne namirnice, tradicijske recepte i suvremene interpretacije zagrebačke kuhinje, predstavljajući pritom svoje omiljene lokacije u gradu.
„Zagreb ima poseban gastronomski identitet – spoj tradicije, sezonalnosti i urbane energije. Kroz ovaj serijal željela sam pokazati da zagrebačka kuhinja nije samo ono što se poslužuje u tanjuru, nego i priče o ljudima, mjestima i emocijama koje stoje iza svakog zalogaja“, izjavila je Ugarković.
Međunarodna promocija i suradnja s influencerima
Na projektu TZGZ surađuje s britanskim influencerom Paulom Bradburyjem, koji kroz svoje video priče upoznaje međunarodnu publiku s autentičnim okusima i jedinstvenim doživljajima zagrebačke gastronomske scene. Ova suradnja ima za cilj dodatno pozicionirati Zagreb na međunarodnoj gastro karti kao grad koji njeguje kvalitetu, autentičnost i kreativnost.
Michelin Masterclass: edukacija za zagrebačke chefove
Osim promocije i digitalnih sadržaja, TZGZ kontinuirano razvija edukacije za profesionalce u gastronomiji. Tako je 27. listopada, u restoranu ManO2, održana treća po redu Michelin Masterclass radionica za zagrebačke chefove pod vodstvom chefa Alaina Weissgerbera iz austrijskog restorana Taubenkobel, nositelja dvije Michelinove zvjezdice.

„U Hrvatskoj se jede izvrsno — sjajni kuhari rade s domaćim proizvodima, cijeneći raznolikost namirnica i kuhinja. Njihov pristup temelji se na jednostavnosti i poštovanju sastojaka“, izjavio je Weissgerber.
Na radionici je sudjelovalo 11 chefova i sous-chefova iz osam zagrebačkih restorana: Balon, Dubravkin put, Gallo, Izakaya, Le Bistro Esplanade, Pod Zidom Bistro, Tač i Zinfandel’s.
Podsjetimo, prva Michelin Masterclass radionica globalnog vodiča izvan Francuske održana je 2023. upravo u Zagrebu, čime je grad još jednom potvrdio svoju važnu ulogu na europskoj gastronomskoj sceni.
Zagreb: grad koji se pamti po okusu
Kroz projekte poput Delicious Zagreb, serijal „Ana kuha, Zagreb voli“, međunarodne suradnje i stručne edukacije, Turistička zajednica grada Zagreba sustavno gradi prepoznatljiv gastronomski identitet grada.
Zagreb danas nije samo kulturno, već i gastronomsko središte regije – mjesto gdje se tradicija, suvremenost i kreativnost stapaju u jedinstveno iskustvo koje se, kako poručuju iz TZGZ-a, pamti po okusu i doživljaju.
Izvor naslovne fotografije: TZGZ











