ANTE. je nova PR i marketinška agencija koju su pokrenule Tena Cuculić i Anja Štefanić. Agencija je s radom krenula prije svega nekoliko mjeseci, a pokretanju su prethodile godine i godine iskustva na poslovima PR-a, marketinga, organizacije evenata, vodstva i project managementa.
Anja Štefanić je doktorandica na FSB-u te stručnjakinja s bogatim iskustvom u području leadershipa, komunikacije te vođenja evenata. Uz brojne edukacije, zanimljivo je spomenuti kako je pohađala i Leadership Academy Sama Potolicchia, gdje inače pripremaju predsjedničke kandidate u SAD-u za dobivanje izbora.
Tena Cuculić je svoje dugogodišnje iskustvo u marketingu i PR-u započela radom u Hrvatskom Dizajnerskom Društvu, dizajnerskom kolektivu Oaza te kao dio najužeg organizacijskog tima na projektu Design District Zagreb. Kroz kontinuirano usavršavanje, pod mentorstvom stručnjaka, Tena je kroz brojne edukacije i praksu dodatno produbila svoje znanje iz područja odnosa s javnošću. Nakon nekoliko godina samostalnog rada u marketingu i PR-u, odlučuje napraviti korak dalje te s Anjom osniva agenciju ANTE.
Anja i Tena upoznale su se kroz zajednički rad na nekoliko evenata, a o tome da su jak tandem otkrile su pri organizaciji jedne velike konferencije. Razgovarali smo s njima i otkrili kako razmišljaju, u kojem smjeru su krenule, ali i što planiraju.
M: Za početak recite nam, tko je zapravo ANTE.?
A: ANTE. je upravo stigao i više ne možete bez njega. ANTE. je agencija za marketing, PR i evente koja uvijek razmišlja van okvira, van komfor zone i unutar budžeta. Kreativnost nam je u krvi i svaki novi dan je prilika da se izrazimo, smislimo nešto novo i pri tome se igramo i dobro zabavimo. Već samo ime kaže koliko toga se usudimo i kako spajamo tradicionalne vrijednosti i humor. Obožavamo izazove i ništa nije nemoguće za nas.
T: ANTE. je genijalan lik. On je onaj koji ‘radi što treba’, radi to kvalitetno i strastveno, ima ljude za sve.
M: Vidimo da imate zanimljive copyje i komunikaciju, možete li opisati jedna drugu kroz ANTE. komunikaciju?
A: Kada bih morala koristiti samo jednu ANTE. frazu bila bi to: Social savvy, engagement gigante. Vrlo jednostavno, Tena razumije što klijentu treba i što on želi čak i prije nego on sam te se pobrine da engagement stvarno bude gigante odnosno velik. Maher je za PR i uvijek izvuče ono najbolje iz svake priče.
T: Komunikaciju i vizualni identitet radile su nam Ira Payer i Iva Hrvatin. Imale smo generalnu ideju u kojem smjeru bismo išle i vizualno i komunikacijski, a Ira i Iva su to stručno upakirale. Jako nam se sviđa kako su odradile i nije bez veze da smo njih odabrale.
Od svih dosjetljivih copyja, Anju bi najbolje opisala kroz: Never rushed, always elegANTE. Kada sam tek krenula raditi s Anjom, radila sam u ‘brzo brzo odmah sve još brže’ modu. Iako je output bio brži, zapravo sam trošila puno energije na tu žurbu koja je većinom bila nepotrebna. Anja mi je pokazala da je moguće raditi opušteno, smireno, uzemljeno i postepeno, a da će rezultat biti još bolji. Osim toga, Anja je osoba koja uvijek izgleda naspavano (a ne pije kavu (kako?)), nasmijano, puna je energije i baš uvijek je sređena i elegANTE. Ja sam više onaj tip koji raščupan pije kavu ujutro pa mi je to uvijek bila zagonetka kod nje, posebno ovaj dio da s par sati sna izgleda kao da je došla s duhovne obnove i masaže (smijeh).
M: Što najviše cijenite jedna kod druge?
A: Kod Tene cijenim puno toga. Zato i jesmo partnerice, a moram priznati da bih se rijetko s kim odvažila na ovakav potez. Osim što poslu pristupa s puno entuzijazma, odgovorna je i uvijek spremna na zezanciju i dobar brainstorming i na sve moje lude ideje kaže ajmo, haha. Radimo li event u Londonu, smišljamo li kampanju za parfeme ili radimo potpuno novi proizvod za klijenta jer želi naš kreativni potpis, Tena će s jednakim entuzijazmom to napraviti. U isto vrijeme smijati se s nekim i raditi je velika privilegija.
T: Kod Anje najviše cijenim njezin pozitivan stav prema životu i mogu reći da mi je po pitanju toga uzor. Poslovno, s njom uvijek sve opcije otvorene i nema lude ideje, nema granica i to je odličan osjećaj.
M: Puno radite i stvarate, no što radite u slobodno vrijeme i imate li ga uopće?
A: Često me pitaju ovo pitanje. Obožavam svoj posao, a moja prva ljubav je ipak LEAN. Metoda pomoću koje se svaki posao i život općenito može učiniti puno produktivnijim. Tako da za moje slobodno vrijeme je upravo LEAN zaslužan. U slobodno vrijeme obožavam putovati, kuhati i peći kolače, čitati, bavim se Salsa fitnessom, družiti se s prijateljima, šetati Maksimirom i spasiti koju divlju životinju. Jako volim životinje, uvijek naiđem na neku životinju koju treba spasiti te sam prije nekoliko godina spasila i odgojila bebu vjevericu.
T: Trenutno osjećam velik manjak slobodnog vremena, ali pripisujem to pokretanju nove priče i planiram da će se to izbalansirati kroz vrijeme. U slobodno vrijeme obavljam sve one dosadne operativne stvari kao i svako drugi, često sam u začaranom loopu perfekcionističkog čišćenja stana, a osim toga većinu slobodnog vremena radim na osobnom razvoju i temama vezanima uz duhovnost. Zapravo konstantno nastojim upgradati sebe i svoj svijet iznutra. Za sada mi dobro ide, neke stvari sam riješila.
M: Mislite li da je za ženu jednostavno uskladiti poslovni i privatan život?
A: U današnje vrijeme mislim da nije jednostavno uskladiti poslovan i privatan život. Naravno, puno je čimbenika koji utječu na to. Sve ima svoju cijenu. Ako želimo bogat društveni život, hoćemo li uspjeti oprati tu dodatnu mašinu veša koju želimo ili provesti dodatnih par sati s našom lošijom polovicom i obitelji. Ono što sam dosad primijetila je da ako imamo dobru metodu organizacije ona nam može pomoći i dosta olakšati. Iz ovog odgovora naslućujete da volim checkliste i procedure. Da, volim, zato jer mi olakšavaju, ali i ostavljaju prostora za spontanost i male užitke.
T: Uf na ovu temu bi mogla održati dvosatni monolog. Današnje postavke stvari su otišle u krajnost. Prije se živjelo u zajednici i poslovi u kućanstvu bi se raspoređivali. Danas živimo izoliranije. Ne kažem da bi htjela živjeti s mužem i njegovim roditeljima u istom prostoru no zajednica je zapravo prirodniji način življenja. Definitivno je danas nevjerojatno izazovno uskladiti privatne i poslovne obaveze, pogotovo u slučaju djece. Meni čak u ovom momentu to izgleda gotovo nemoguće. Iako ovo nije ništa nego negativno uvjerenje.
“Kreativnost nam je u krvi i svaki novi dan je prilika da se izrazimo, smislimo nešto novo i pri tome se igramo i dobro zabavimo.”
Anja Štefanić, ANTE. agencija
M: Kada se radi o privatnom biznisu, kao ovaj kojeg vi vodite, mogu li si žene priuštiti bolovanje?
A: Uh, zanimljivo pitanje. Uvijek sam razmišljala na način ‘ja sad stvarno nemam vremena biti bolesna’ pa me glava čak i poslušala puno puta. Naravno da mogu. Partnerstvo u poslu pruža tu potporu. Naravno, izazov je ako žene same vode posao, no vjerujem da okruženje uvijek ima razumijevanja za zdravlje.
T: Bolovanje znači da je već problem uzeo maha. Važno je prije nego što dođe do oboljenja prepoznati znakove organizma i prevenirati. Zato bih ja uvela pred-bolovanje kao kategoriju.
Da, mislim da si u privatnom biznisu može dobro sve rasporediti i da se uvijek sve stigne. Dosta ‘važnosti i hitnosti’ je danas fiktivno.
M: Kada biste morale birati između karijere i majčinstva, što biste odabrali?
A: Moj stav je ‘daj oboje’. Možemo mi to.
T: Prvenstveno bi odabrala raditi ono što volim tj. ono što čini da osjećam kao da imam svrhu i kao da mi ovaj život ima smisla. Majčinstvo nisam probala, mogu samo zaključiti na temelju onoga što vidim i čujem od ljudi oko mene koji imaju djecu. Iskreno, većinom svi izgledaju iscrpljeno, kaotično, neispavano i na rubu živčanog sloma. Tu i tamo netko zna ubaciti između hektičnog žongliranja i kroz podočnjake: ‘Ali nemoj imati krvi dojam, to ti je najveća ljubav i najljepša stvar na svijetu!’.
Na karijeru se nikada nisam palila u smislu titule ili potvrde. Najveći uspjeh u životu bit će mi ako ostvarim svoju svrhu, nevezano uz to kako to na van izgledalo ili kako društvo to percipira.
M: I za kraj – omiljeni stih?
A: Nije stih, ali je citat. ‘Everything you can imagine is real.’ od Pabla Picassa.
T: ‘Some dance to remember, some dance to forget.’
Više o njihovim projektima, uslugama i portfolio pogledajte na www.ante.hr
Izvor naslovne fotografije: ANTE. // Foto: Dino Ninković, Denine Production
Razgovarali smo s Ivom Sillom, prvom certificiranom vodičicom i trenericom interpretacije u Hrvatskoj koja vodi najzanimljivije ture, a nama otkriva kako izgleda cijeli proces i daje nam odlične savjete za sve poduzetnike.
Razgovarali smo s Marijom Laginjom Gaćinom iz Studija Modulit koji se bavi modularnom gradnjom te saznali više o prednostima i izazovima modularnog stanovanja.
O posebnim izazovima marketinga u polju zdravstva, o važnosti koju autentičnost i transparentnost imaju u komunikaciji i o tome što za nju znači altruizam i humanitarni rad, pričali smo sa Suzanom Jovanović, voditeljicom marketinga Specijalne bolnice Sv. Katarina.