MENU

Muškarci i statusni simboli: od Mercedesa, BMW-a do velikog tv-a

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 8. studenog 2024.

Statusni simboli postali su suptilan (ili ne tako suptilan) način na koji se muškarci pozicioniraju unutar društva.

Autor: Dalia Žmegač-Kunić Objavljeno: 8. studenog 2024.

U svijetu koji pršti od užurbanosti i pritisaka da se dostigne ono nešto više, potreba za statusnim simbolima čini se kao da ne nestaje – samo se prilagođava vremenu i mogućnostima. Budući da društvo većinom očekuje od muškaraca da budu tiha, stabilna sila, sklonost statusnim simbolima nerijetko postaje njihov način da se izraze bez riječi. 

Automobil koji vozite, tehnologija koju posjedujete, pa čak i vrsta odijela koje nosite na poslovnim sastancima postaju sredstvo izražavanja. Pritisak da izgledate kao uspješan muškarac nerijetko dolazi iz normi koje društvo nameće i koje potiču konzumeristički model u kojem smo skoro svi zarobljeni.

Izvor: Pexels

Povezanost između pravog identiteta i društvenih očekivanja

Kao što smo već spomenuli, u kontekstu današnjice i trendova s kojima se susrećemo, jedan od najčešćih statusnih simbola kojeg se mnogi sjete, posebice kod muškaraca, je automobil. Oko luksuznih automobila vrti se mnogo stereotipnih prikaza, a najčešće čujemo upravo ove: Mercedes je za ozbiljne poslovnjake i starije likove, BMW za tetovirane, nabildane muškarce nižeg IQ-a, dok Porsche ili Tesla odražavaju snove poduzetnika i inovatora. Ipak, psiholozi objašnjavaju da potreba za ovim skupim predmetima često nema mnogo veze s osobnim ukusom – nego s duboko ukorijenjenom željom za prihvaćanjem.

Istraživanja pokazuju da muškarci biraju luksuzne automobile kao način da privuku pažnju i poštovanje okoline. Što je ekonomska situacija pojedinca stabilnija, to je manja potreba za dokazivanjem kroz skupe proizvode. No, paradoksalno, upravo su oni u nesigurnijoj financijskoj situaciji skloniji uzimati skupe automobile na kredit, kako bi se barem prividno uklopili u sliku uspješnog čovjeka. Prije nego što kupite taj Mercedes, zapitajte se – je li to zaista vaš san ili san koji je društvo usmjesto vas osmislilo i instaliralo u vaš um?

Izvor: Pexels

Veliki televizor kao hrana za muški ego

Ako su automobili statusni simboli koje pokazujemo prema van, onda su veliki televizori oni koje ostavljamo za unutarnji krug prijatelja i obitelji. Kod većine muškaraca, jedan od većih bildanja ega ima trenutak kada neki drugi muškarac uđe u njegov dom i prvo što iskomentira je „Kako ogroman tv imaš". U modernom društvu, dnevna soba i njezin središnji element - tv koji zauzima polovicu zida, postali su nova verzija ognjišta, mjesta okupljanja. Ali koliko nas zapravo sjedne i uživa u tim filmovima i serijama? Često je velik tv tu više za pokazivanje i dokaz svog uspjeha nego za pravi užitak u sadržaju. Televizor koji se može povezati s aplikacijama, ima 4K rezoluciju i opciju glasovnog upravljanja više je od uređaja za opuštanje, a posebno za muškarce on predstavlja simbol moći, uspjeha i tehnološke sofisticiranosti.

View this post on Instagram

A post shared by Shannon Grixti (@shannongrixti)

Prikazivanje uspjeha ili skriveni kompleks?

Dublji pogled na motivaciju za kupovinu statusnih simbola otkriva još nešto – često se radi o pokušaju postizanja osjećaja samopouzdanja i sigurnosti kroz materijalne stvari. Neka istraživanja utvrdila su da su ljudi koji kupuju statusne simbole ujedno i oni s nižim razinama samopouzdanja. To sve u suštini može biti način skrivanja unutarnje nesigurnosti.

Pogled na statusne simbole, uz malo volje, možemo mijenjati. Važno je promijeniti način na koji razmišljamo o uspjehu. Postavljanje osobnih ciljeva, definiranje vlastitih vrijednosti i usmjeravanje fokusa na postignuća koja nas ispunjavaju, može nam pomoći da prepoznamo pravi smisao i vrijednost onoga što radimo. To ne znači da je uživanje u skupom automobilu, dobroj tehnologiji ili kvalitetnoj odjeći nužno loše, ali je svakako ključno razumjeti motive koji stoje iza tih izbora.

Izvor: Pexels

Roditeljstvo i odnos prema statusu

Također, ako ste roditelj u suvremenom svijetu, taj trend vjerojatno uopće ne možete ignorirati. Biti svjestan da se statusni simboli ne kupuju zbog stvarnih potreba, već kao kompenzacija društvenog pritiska, može pomoći u redefiniranju vrijednosti koje želite prenijeti svojoj djeci. Djeca brzo uče, a ako odrastaju u domu gdje su automobili, tehnologija i odjeća prioriteti, postoji velika vjerojatnost da će usvojiti iste vrijednosti

Želimo vam naglasiti sljedeće - roditeljstvo pruža priliku da djeci pokažemo kako vrijednost osobe dolazi iz postignuća, karakternih osobina i ponašanja, a ne iz onoga što posjeduje. Učiti ih da je biti važnije od imati danas je veći izazov nego ikad, ali dugoročno pruža daleko dublji osjećaj osobne ispunjenosti i zadovoljstva.

Izvor: Pexels

Statusni simboli nisu nužno loši – problem nastaje kad postanu ključan način kako definiramo sami sebe. Ako nam automobil, kuća ili tehnologija postanu jedina stvar koja nam daje vrijednost, gubimo iz vida ono što nas zaista ispunjava. I sljedeći put kada razmislite o kupovini skupocjenog statusnog simbola, možda će vam biti korisno zapitati se – kupujete li to za sebe ili za sliku koju želite prikazati drugima?

Izvor naslovne fotografije: Pexels

#TATAGER #MUŠKARCI #STATUS #STATUSNI SIMBOLI #MERCEDES #BMW #EGO #MUŠKI EGO #USPJEH #MATERIJALIZAM

Preporučeni sadržaj