Ako postoji stvar koju svi mamageri razumiju, to je pritisak. S jedne strane, balansiramo između rokova, zadataka, sastanaka i podsjetnika iz dječjeg vrtića, a s druge strane želimo pronaći način da ostanemo produktivni.
U ovom kontekstu, atmosfera na radnom mjestu ima ogroman utjecaj na ono što možete ostvariti, a u tome vas može podržati – ili sabotirati – pozitivna radna atmosfera.
Što se krije iza pozitivne atmosfere na poslu?
Za početak, razjasnimo što znači "pozitivna atmosfera na poslu". Ne pričamo ovdje o prisilnim timbildinzima, izlizanim motivacijskim posterima, ili ležaljkama u chill zoni koje u prosječnoj firmi nitko zapravo ne koristi. Ovdje govorimo o pravoj, iskrenoj atmosferi u kojoj ljudi cijene jedni druge, gdje je u redu podijeliti ideju (pa čak i lošu), a gdje vas šef ili kolege neće krivo gledati ako ponekad imate loš dan. To je atmosfera u kojoj, kada uđete u ured (ili se uključite online), osjećate da baš tamo pripadate.
Toksičnost ubija produktivnost
Zamislite scenarij u kojem je svaki vaš zadatak dočekan sa sumnjom i kritikom, gdje se svaki prijedlog secira do te mjere da u konačnici poželite ostati tihi i pasivni. Istraživanja potvrđuju ono što mame i poduzetnice intuitivno osjećaju – toksična radna okolina ubija produktivnost. Istraživanje Harvard Business Reviewa pokazalo je da zaposlenici koji su neprestano izloženi stresnim situacijama na poslu, troše dvostruko više vremena na traženje načina da izbjegnu komunikaciju sa šefom ili kolegama nego na samo obavljanje posla. Time, ne samo da se smanjuje njihova produktivnost, nego se narušava i ukupna učinkovitost cijelog tima.
S druge strane, kad je atmosfera poticajna i prijateljska, događa se nešto gotovo magično: zaposlenici postaju angažiraniji, kreativniji, pa i produktivniji. Kada govorimo o istinskim mamagerima – njihov dan već uključuje pritisak i odgovornost izvan posla, pa im treba okruženje koje im omogućava da dišu, a ne da se osjećaju kao da će ih radno mjesto ugušiti.
Pozitivna atmosfera nije bonus, već potreba
Nažalost, još uvijek postoji puno poslodavaca koji pozitivnu radnu atmosferu tretiraju kao luksuz i nekakav bonus moment. No, istraživanja i iskustva sve više pokazuju da je to daleko od istine. Sve veći broj istraživanja ukazuje da su tvrtke s pozitivnom kulturom na kraju produktivnije, profitabilnije i privlačnije zaposlenicima.
Dakle, za svakoga tko svakodnevno balansira između odgovornosti kod kuće i na poslu, pozitivna radna atmosfera može biti ono što će im omogućiti da svoj puni potencijal iskoriste bez osjećaja krivnje ili emocionalnog iscrpljivanja.
Kako stvoriti pozitivnu atmosferu?
Pa, kako onda postići tu čarobnu, pozitivnu atmosferu? Za početak, otvorenom komunikacijom i realnim očekivanjima. Poslodavci moraju prepoznati da svaki zaposlenik ima život izvan posla – posebno mame i poduzetnice, koje vode mini-imperije kod kuće i često balansiraju obiteljske obveze s poslovnim ciljevima. Dobar šef nije onaj koji očekuje savršenstvo, već onaj koji zaposleniku daje podršku, razumije njegove potrebe i pruža mu priliku za ravnotežu između posla i privatnog života.
Osim toga, ostali načini za stvaranje pozitivne radne atmosfere na poslu mogu doći i u obliku veće brige poslodavca za zaposlenike i njihove potrebe. Ako redovito razgovaraju s njima, traže povratne informacije i dopuštaju prostor za izražavanje mišljenja za koje dokazuju da ga uvažavaju i cijene, time se gradi poseban odnos povjerenja i potiče se dodatna motivacija.
Fleksibilnost je također nešto bez čega danas ne možemo. Mnogi fleksibilnost danas gledaju kao luksuz i hir modernog doba, već suvremeni način da u digitaliziranoj i ubrzanoj svakodnevici uspijemo održati balans za kojim svi tragamo.
U konačnici, timski trenuci su neizostavni segment bez kojeg pozitivna radna atmosfera teško može opstati. Iako vi niste prijatelji sa svojim kolegama i ne morate s njima dijeliti sve detalje iz privatnog života, druženje uz kratke sastanke, pauze za kavu i ručak ili jednostavni usputni razgovori zaista doprinose održavanju pozitivnog raspoloženja u tvrtkama.
Na kraju, napredak se događa kada su ljudi inspirirani i motivirani, ne zbog nekog pritiska izvana, već zato što se osjećaju dobro u sredini u kojoj rade. Pozitivna radna atmosfera nije samo fraza u oglasima za posao, to je neophodnost za bilo koju firmu koja želi napredovati u današnjem poslovnom okruženju. Jer kad mama izađe s posla (bilo da radi od kuće ili iz ureda) osjećajući se dobro, njena djeca to osjete, njen dom to osjeti – i, vjerujte, njen posao to osjeti.
Izvor naslovne fotografije: Pexels