Održivost nije više samo riječ koju spominjemo usput. Ona postaje jedna od ključnih poslovnih filozofija za tvrtke koje žele ostati relevantne u svijetu koji se suočava s ozbiljnim klimatskim promjenama.
Dakle, danas svjedočimo činjenici kako poslovni sektor sve ozbiljnije shvaća svoju ulogu u očuvanju planeta i društvene ravnoteže. Jedan od najboljih primjera za to u Hrvatskoj je Kaufland, koji već godinama aktivno djeluje u smjeru integriranja održivih praksi u svoje poslovne procese. Ovaj trgovinski lanac je u zagrebačkom kinu Boutique Cinema predstavio treći Izvještaj o održivosti na posebnom panelu „Održivost na djelu“. Time je pokazao kako se dosljedno implementiraju konkretni i mjerljivi koraci za održivije poslovanje.
Izvještaj donosi detaljan prikaz društveno odgovornog poslovanja Kauflanda u Hrvatskoj i transparentno prikazuje utjecaj poslovanja tvrtke na gospodarstvo, okoliš i društvo. Osim toga, obuhvaća podatke o postignutim rezultatima održivih praksi, ali i planovima usmjerenima ka daljnjem razvoju održivog djelovanja Kauflanda kao međunarodne kompanije u Hrvatskoj.
Na početku predstavljanja Izvještaja nazočne je pozdravio Patrick Rudat, predsjednik uprave Kaufland Hrvatska k.d., te tom prilikom naglasio: „Ovi rezultati pokazuju našu posvećenost održivom poslovanju i brizi za zajednicu i okoliš. Ponosan sam na sve društveno odgovorne projekte koje provodimo i održive inicijative u kojima sudjelujemo jer samo tako možemo napraviti promjene, biti primjer drugima i postavljati pozitivne trendove na tržištu kad je održivost u pitanju.“
Kako se prikupljaju i analiziraju podaci o utjecaju poslovanja na okoliš i zajednicu i koji su ključni aspekti održivosti u maloprodaji, bile su neke od tema panela o kojima se raspravljalo.
Uz Dunju Mazzocco Drvar, regionalnu direktoricu programa zaštite prirode u WWF Adria koja je kao keynote speaker dala zanimljiv uvod u temu održivosti, panel je okupio i druga relevantna imena u području održivog razvoja: Anu Zorić, ravnateljicu Uprave za gospodarstvo i financijski sustav u Ministarstvu financija, Dariu Mateljak, partnericu i direktoricu za Hrvatsku u konzultantskoj kući Hauska & Partner, Mirjanu Matešić, direktoricu Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj te Mariju Franić, voditeljicu Sektora za korporativne komunikacije Kauflanda.
Kroz zanimljivu diskusiju panelistice su istaknule kako je uspješno mjerenje učinka ključno za postavljanje dugoročnih ciljeva jer omogućuje poslovnim subjektima kao što je Kaufland da budu odgovorni prema potrošačima i zajednici. Osvrnule su se i na izazove u implementaciji održivih praksi kao i na potrebu za stalnim obrazovanjem zaposlenika i kupaca.
Kaufland kao dio Grupe Schwarz svojim je Izvještajem još jednom pokazao zašto se kao jedan od najvećih trgovačkih lanaca već nekoliko godina nalazi na samom vrhu društveno odgovornih poduzeća u Hrvatskoj.
Izvor naslovne fotografije: Kaufland