Free cookie consent management tool by TermsFeed Generator
MENU

Europska komisija prepoznala važnost Smjernica za bolje influencanje

Autor: Mamager Objavljeno: 27. studenog 2025.

Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj naglasilo je važnost transparentnog i odgovornog oglašavanja influencera, agencija i brendova, štiteći pritom potrošače od prikrivenog oglašavanja i osiguravajući poštivanje osnovnih pravila etike i prava u digitalnom prostoru.

Autor: Mamager Objavljeno: 27. studenog 2025.

Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, jedan od partnera inicijative „Važno je znati kada se plati“, službeno je ugostilo predstavljanje Smjernica za bolje influencanje u Europskoj kući. Sudionicima se u ime Predstavništva Komisije o europskom digitalnom okruženju i europskim zakonima obratila Andrea Čović Vidović, zamjenica voditeljice i voditeljica medija u Predstavništvu

„Za etični influencer marketing na europskom digitalnom tržištu ključna je suradnja Europske komisije i tijela zaduženih za zaštitu potrošača u državama članicama. A za bolje razumijevanje europskih zakona važnih za posao influencera, tu je i online Pravni hub Europske komisije - posjetite ga! Smjernice za influencanje IAB-a Croatia i kampanja “Važno je znati kada se plati” sjajna su nova inicijativa na hrvatskom tržištu, vrijedan poziv iz industrije na transparentno digitalno oglašavanje i važan doprinos zaštiti potrošača u Hrvatskoj.” - istaknula je Andrea Čović Vidović, zamjenica voditeljice i voditeljica medija u Predstavništvu.

Izvor: IAB


Na događanju je govorila i Dunja Ivana Ballon, direktorica HURA!/IAB Croatia, Anamaria Todorić iz HUDI-ja te predstavnici Radne skupine za (samo)regulaciju Sandra Babić iz Lider Medija, Mario Fraculj iz Algebra Bernaysa, Kristina Gotovac iz Komunikacijskog laboratorija, Nikola Vrdoljak iz Agencije 404, kao i influenceri Marko Vuletić, Jan Mihaljević, Nika Pavičić i Tena Sakar Vukić. Sudionici su se složili da su Smjernice alat samoregulacije za same influencere, no da njihov stvarni učinak ovisi o širem uključivanju cijele industrije. Naglašeno je da transparentno i odgovorno komuniciranje ne može biti obveza samo influencera jer jednako važnu ulogu imaju i brendovi, agencije, mediji te platforme na kojima se sadržaj objavljuje. 

Izvor: IAB

Kampanja „Važno je znati kada se plati“ promiče potpunu transparentnost: objave komercijalnih suradnji označavaju se #oglas ili #promo, a dio influencera potpisao je Deklaraciju o boljem influencanju, obvezujući se na pošten i odgovoran pristup publici. Cilj je potaknuti transparentno, etično i odgovorno ponašanje influencera, posebno radi zaštite djece i mlađih korisnika koji često ne prepoznaju plaćeni sadržaj. Komisija aktivno sudjeluje u području influencer marketinga kroz Influencer Legal Hub, platformu edukativnih materijala koja objašnjava kako se pravila EU o zaštiti potrošača primjenjuju na influencere. Prema europskom pravu, influenceri koji promoviraju ili prodaju proizvode smatraju se trgovcima i moraju poštovati ista pravila kao i druge tvrtke koje komuniciraju s potrošačima. To uključuje obavezno označavanje plaćenih suradnji, pošteno predstavljanje proizvoda, zaštitu potrošača i poštovanje prava intelektualnog vlasništva.

#SMJERNICA ZA BOLJE INFLUENCANJE #EUROPSKA KOMISIJA #TRANSPARENTNOST #INFLUENCERI #ODGOVORNO OGLAŠAVANJE

Preporučeni sadržaj