MENU

Video intervju s Anom Babić: Koliko su u svijetu mode bitni osobni rast i održivo poslovanje?

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 23. listopada 2024.

O tome kako je danas biti uspješna žena u svijetu businessa i koji su sve izazovi u svijetu mode, popričali smo s Anom Babić, direktoricom LPP Croatia, koja je dio poljske multinacionalne fashion tvrtke.

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 23. listopada 2024.

Modna industrija danas više nije samo poligon za kreativnost i inovacije, već i sektor suočen s brojnim izazovima. Naime, suvremeni modni brendovi ne mogu se više oslanjati isključivo na estetske vrijednosti, već moraju odgovarati na nove zahtjeve potrošača i svijeta koji postaje sve svjesniji ekološkog utjecaja. 

U video intervjuu koji smo snimili s Anom Babić, vidljivo je kako Ana kao osoba na visokoj poziciji u businessu može poslužiti kao primjer i inspiracija liderice koja u svemu vidi priliku za napredak i rast, ali i promjenu koju prihvaća i ističe kao važan dio svakog poslovanja.

Otkrila nam je ključne uvide u način poslovanja u koji vjeruje, što za nju znači osobni rast te s kojim se sve izazovima susreće u svojoj svakodnevici u sklopu današnjeg modernog tržišta. Razgovor je bio prožet mnogim važnim temama, od promjena u ponašanju potrošača, pa do sve veće uloge ESG-a (engl. Environmental, Social, Governance) u poslovanju.

Snage, izazovi i lekcije

Malotko se može pohvaliti mogućnošću potpunog rasta s kompanijom u kojoj radi od samih početaka, no Ana je upravo u LPP kompaniji pronašla idealni match za ostvarenje svojih ambicija. Iza LPP-a su mnogima omiljeni fashion brendovi: Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp i House, a u pozadini njihovog poslovanja u Hrvatskoj, na čelu je snažna i inspirativna žena.

„LPP me, kroz ovih deset godina što smo skupa rasli, podučio što znači biti dijelom humane firme i gledati zaposlenike kao ljude, a ne kao brojeve te da treba naći balans između poslovnog i privatnog dijela života, stoga se taj empatički segment prenio i na mene. Dosta sam se promijenila u ovih 10 godina rada u LPP-u. Postala sam strpljivija, sporija i opuštenija.“

Kao najveće izazove u vođenju operacija u Hrvatskoj, osobito u kontekstu brzih promjena na tržištu maloprodaje, Ana je navela zakonsku regulativu i izazove pronalaska (i zadržavanja) kvalitetne i lojalne radne snage.

„Najveći izazovi jesu dinamično okruženje i zakonska regulativa koja se često mijenja, postoji još puno toga što moramo osuvremeniti. Usuđujem se reći da se i samo tržište rada stvarno preokrenulo. Prije desetak godina poslodavac je bio taj koji je birao zaposlenike, a danas zasposlenici biraju poslodavca. Upravo je to jedan od najvećih izazova: naći radnu snagu, zdržati ju i motivirati da bude lojalna. I izazovi tržišta rada.“

Važnost osobnog rasta

Ana je istaknula važnost osobnog rasta u dinamičnom poslovnom svijetu. Kao liderica, ona naglašava kako su stalno učenje i prilagodba novim uvjetima nužnost u industriji koja prolazi kroz transformacije brže nego ikad prije. Naglašava kako nikada nije izgubila volju i želju za učenjem, što dokazuje trenutna pozicija u kojoj je istovremeno direktorica velike tvrtke i – studentica. Uspjeh u ove dvije velike i zahtjevne uloge, osim svojoj upornosti i posvećenosti, kaže da duguje fleksibilnom okruženju u kojem radi i koje neprestano naglašava važnost ravnoteže između poslovnog i privatnog

Ana vjeruje kako je najvažniji savjet koji može dati mladim ženama koje žele uspjeti u svijetu businessa da ne pokušavaju biti netko drugi, nego da budu svoje i oslobode se straha i sumnji u sebe

ESG komponenta

Kako svijet postaje sve svjesniji utjecaja na okoliš, a potrošači zahtijevaju odgovorno ponašanje, modna industrija posebno prolazi kroz transformaciju, zbog čega nam je razgovor s Anom bio posebno zanimljiv. Vidjeti na primjeru uspješne žene u businessu kako osobni rast lidera, prilagodba ponašanju kupaca te usmjerenje prema održivom poslovanju funkcioniraju u vidu ESG komponente, važno je za motivaciju svim ženama koje žele napredovati i obrazovati se. Također, sve to postalo je neizostavni element u strategijama uspješnih modnih brendova i tvrtki kao što je LPP.

View this post on Instagram

A post shared by Mamager (@mamager.hr)

Ana naglašava kako se LPP prilagođava održivoj modi i etičkoj proizvodnji već godinama, a sve transparentno prikazuje još od 2016. godine. Posebno je ponosna na činjenicu da uvode inovativne materijale te na podatak kako se kompanija priključila inicijativi u Africi gdje u proizvodnji odjeće od pamuka umjesto 1500 litara vode, potroše samo par litara vode. Ističe kako tvrtka kontinuirano surađuje sa znanstvenicima i sponzorira brojne inovacije i istraživanja o ekološkoj osviještenosti.

Samo oni koji prepoznaju i prilagode se promjenama, imaju priliku dugoročno opstati i rasti na tržištu. Moderni potrošači, educirani i svjesni, više ne kupuju samo odjeću – oni kupuju vrijednosti

Oni brendovi koji uspiju integrirati održivost, etičnost i inovativnost u svoje poslovne modele postat će predvodnici mode budućnosti. U svijetu gdje stil nije samo vanjski izgled, već i odraz unutarnjih vrijednosti, održivi rast, dosljednost, ali i prilagodba trendovima postaju ključ uspjeha.

Foto i video: Marijo Pavić

#ŽENE #ŽENEUBUSINESSU #BUSINESS #MODA #ODRŽIVOST #OSOBNI RAST

Preporučeni sadržaj