Povodom obilježavanja deset godina Zaklade Solidarna, kreativna agencija I TO NIJE SVE! i video produkcijska kuća Moglo predstavile su kampanju “Promijeni svijet” - najveći i najkompleksniji projekt koji su do sada realizirali, nastao u potpunosti pro bono i uz suradnju više od 100 profesionalaca iz kreativne i filmske industrije.
Hero video kampanje premijerno je prikazan na rođendanskom eventu Zaklade, dok će službeno lansiranje kampanje i komunikacija fondova uslijediti tijekom siječnja kroz kanale Solidarne. Kampanja je nastala povodom 10 godina djelovanja Zaklade Solidarna - desetljeća u kojem su kroz svoje programe stajali uz tisuće ljudi kojima je podrška značila stvarnu promjenu.

Kreativnost koja ima svrhu
Kampanja je nastala iz jednostavne, ali snažne ideje: solidarnost nije jednokratan čin, već sustav koji stvaraju ljudi svojim izborima, gestama i malim, stvarnim djelima. Stella Bogovac, kreativna direktorica ITNS-a, ističe:
“Zaklada SOLIDARNA nam je na početku projekta dala jasan brief, a kasnije i jako puno povjerenja. Znali smo da ne želimo napraviti uobičajenu retrospektivu, već manifest - cilj je bio kreativno interpretirati njihovu misiju i pozvati ljude da ih podrže. Imali smo u potpunosti odriješene ruke što je dovelo do produkcijski ambicioznog kreativnog koncepta koji iskreno i emotivno pokazuje sve što SOLIDARNA danas predstavlja. Htjeli smo da se ova kampanja ne gleda kao reklama, nego kao priča.”

Kreativna ideja koja stoji iza kampanje proizlazi iz poruke “Solidarnost je sustav” - koncept koji ističe da promjena svijeta započinje malim, konkretnim gestama koje pokreću lanac dobrote.
Pet redatelja, jedna poruka
Kampanju potpisuje redateljski kolektiv od pet hrvatskih redatelja - Marcella Zanki, Judita Gamulin, Bruno Anković, Renata Lučić i René Gallo koji su svaki donijeli različitu perspektivu istom kreativnom konceptu. Vizualnu cjelinu svih priča oblikovao je direktor fotografije Ante Cvitanović, povezujući pet poetika u jedinstveni spot: “Posebno mi je bilo zanimljivo raditi sa svim redateljima, spajajući različita tematska polazišta i priče u jedinstvenu vizualnu cjelinu i snažnu poruku.”

Priče koje mijenjaju nečiji svijet
Hero video kampanje “Promijeni svijet” sastoji sastoji se od pet priča inspiriranih stvarnim situacijama koji prikazuju kako se solidarnost događa ne u velikim gestama, nego u malim trenucima koji nekome mijenjaju dan, a ponekad i život. Umjesto da se fokusira na poruke i slogane, kampanja prati stvarne protagoniste čiji su momenti solidarnosti anonimni, ali ne i nevažni, kroz situacije u kojima se vidi zašto solidarnost nije koncept, nego konkretnost. Upravo su te priče temelj desetogodišnjeg djelovanja Zaklade Solidarna. “Promijeni svijet” spot je svojevrsni hommage svima koji su u proteklih deset godina, uz podršku Solidarne, mijenjali nečiji svijet, često nevidljivo, ali presudno.

Sve priče u kampanji temelje se na stvarnim ljudima i stvarnim situacijama. U jednoj od četiri priče pojavljuje se profesionalna glumica - angažirana isključivo radi zaštite identiteta i sigurnosti stvarne žene čija je priča poslužila kao inspiracija.
Filmski pristup koji pomiče standarde
Pet dana snimanja i deset dana postproducije vodio je tim Mogla: Sara Horvatić, Saša Makšan, pod montažerskom palicom Marka Knezovića. Marko Knezović kaže:
“‘Promijeni svijet’’ nije oglas - to je audio-vizualna priča. Spojiti pet potpuno različitih stilova u jednu cjelinu bilo je izazovno, ali upravo ta suradnja čini kampanju posebnom.” Sara Horvatić, producentica projekta, naglašava razmjere procesa: “Dirnulo me koliko su ljudi nesebično dali svoje znanje, opremu i vrijeme tijekom pet intenzivnih dana snimanja. Bilo je zahtjevno, ali uz povjerenje, poštovanje i zajednički cilj, i veliki tim lako se uskladi.”
Suradnja koja postavlja standard
Iz kreativne agencije I TO NIJE SVE! dodaju:
“Ovo je bila jedna od najugodnijih suradnji koje smo ikad imali. Solidarna je partner koji sluša, razumije i vjeruje procesu. Takvi klijenti omogućuju da kreativnost postane nešto veće od očekivanog. Zato je rezultat iskren, snažan i potpuno drugačiji.”
Aida Riđanović, Zaklada Solidarna: “Prikazati teme koje nosimo kao zajednica na dostojanstven i istinit način zahtijeva stvarnu vještinu. Upravo zato nam je bilo važno surađivati s timom koji razumije i poštuje iskustva ljudi o kojima govorimo. Rad na ovoj kampanji bio je rijetka kombinacija profesionalnosti, otvorenog dijaloga i autorskog pristupa koji ne pojednostavljuje stvarnost, nego je pažljivo interpretira. Iskreno nam je zadovoljstvo biti dio projekta koji tako jasno pokazuje da se promjena događa u konkretnim.”

I TO NIJE SVE! kreativna agencija i video produkcijska kuća Moglo zahvaljuju svim redateljima, DOP-u, produkcijskim i kreativnim suradnicima koji su omogućili da ovaj projekt zaživi, te Zakladi Solidarna na povjerenju i partnerstvu.











