MENU

Anđa Marić: "Za mene je uspjeh ogrlica nanizana od bisera neuspjeha"

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 19. ožujka 2025.

Postoje ljudi koji se povuku kad ih život baci na koljena, a postoje i oni koji u najtežim trenucima pronađu snagu da se izdignu i preokrenu priču. Anđa Marić spada u ovu drugu kategoriju zbog čega je njen put prema uspjehu još zanimljiviji. Pročitajte inspirativan intervju u nastavku.

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 19. ožujka 2025.

Svi je znamo kao manekenku, pjevačicu, spisateljicu, televizijsko lice, ali sada je pred nama u još jednoj, možda i najvažnijoj ulozi, poduzetnice s misijom. Anđa Marić je žena inspiracija u svakom smislu, a njen novi beauty brend, simbolično nazvan Ganđa, to i potvrđuje.

Naime, to nije samo još jedan kozmetički proizvod na tržištu, nego i rezultat njezinog osobnog putovanja kroz bolest, alternativne metode liječenja te na kraju, otkrića koje je odlučila podijeliti sa svijetom.

Ganđa je brend koji spaja znanstvena istraživanja s drevnim znanjem o moći biljaka. No, ovo nije samo priča o kremama, uljima i serumima. Ovo je priča o preživljavanju, otpornosti i hrabrosti da se krene protiv struje. U svijetu gdje beauty industrija još uvijek favorizira sjajnu ambalažu i prolazne trendove, Ganđa donosi nešto autentično – proizvod iza kojeg stoji osobno iskustvo, filozofija života i želja da se ženama (i muškarcima) ponudi nešto stvarno korisno.

Pročitajte intervju s Anđom povodom lansiranja njenog brenda koji bi mogao postati prava beauty revolucija.

B: Tvoj poduzetnički put zvuči kao spoj strasti i nužnosti. Kad si prvi put pomislila: „Ok, vrijeme je da pokrenem vlastiti brend“?

A: Recimo da je konoplja ljekovita biljka po mom ukusu, jedna od svetih biljaka koje liječe čovječanstvo. Već više od 20 godina na kožu ne stavljam ništa što ne bih mogla staviti u usta – dakle, samo prirodna ulja i macerate.

Moji partneri u ovom biznisu (Pharmahemp), prijatelji su i poznanici još iz vremena kad sam živjela u Ljubljani. Kad sam se razboljela, nastavili su me podržavati svojim proizvodima – raznim derivatima konoplje. Prije dvije godine probala sam kremu na kojoj su radili i nakon nekoliko mjeseci korištenja bila sam toliko oduševljena da su mi predložili: “Hajde da napravimo biznis!” Rekla sam, naravno – ja sam Ganđa Marić u Hrvatskoj. I tako je nastala ideja i želja za zajedničkom suradnjom.

B: Brend Ganđa nije samo proizvod, on nosi i važnu poruku. Kakvu promjenu želiš potaknuti kod ljudi?

A: Da, moj brend nije samo proizvod – to je pouzdana, vrlo prirodna i jednostavna njega lica s predivnim sastojcima i aktivnim supstancama koje doslovno hrane i liječe našu kožu

Znate li da receptor za kanabinoide dobivamo iz majčinog mlijeka? Eto, toliko je prirodna konoplja našem tijelu. A da ne govorim o endokanabinoidnom sustavu koji je jednako važan kao i naš imunološki sustav. Neću sad dužiti – guglajte ili me pratite na mrežama gdje ću više pričati o tome.

B: Konoplja je još uvijek tabu tema, iako su njezine dobrobiti znanstveno dokazane. Jesi li nailazila na predrasude kad si odlučila stvoriti brend baziran na CBD-u?

A: Nisam nailazila na predrasude – ljudi jedva čekaju da one nestanu. CBD je bila dobro čuvana tajna koja je postala javna. Ljudima je dosta kemije u kozmetici i žele se masovno okrenuti prirodi i proizvodima koji to podržavaju. Osim toga, moja Ganđa (industrijska konoplja za moje kreme) raste u Hrvatskoj, iako se pakira i obrađuje u Sloveniji. Pitali su me takva pitanja i dok sam se liječila, ali nikad se nisam obazirala na to. Zaista ne znam tko bi mi mogao zabraniti nešto što podržava moje zdravlje.

Živimo u dobu Vodenjaka – napokon je došlo to doba kojem su pjevali hipiji u filmu “Kosa”. Značajka doba Vodenjaka je da istina izlazi na sve strane – kroz rupe, vrata i prozore. Istina se više ne može sakriti. Manipulacije, laži i obmane kao stil promoviranja bilo čega ostale su u prošlom stoljeću. Sve manje ćemo to gledati. Ljudima je dosta – dajte nam istinu i pravo na prirodu!

B: Što bi voljela da ljudi znaju o konoplji i CBD proizvodima, a da još uvijek nije dovoljno jasno u društvu?

A: CBD je derivat industrijske konoplje i ponaša se kao liječnik kad uđe u tijelo – ide tamo gdje je potreban, smanjuje upale, smiruje živčani sustav, pomaže za dobar san i zdrav apetit. I ne, ne mislim na onu scenu kad zapalite joint pa vandalizirate hladnjak. CBD u kremi aktivno liječi ranice i štiti kožu.

Meni je najfascinantniji podatak bio da smo receptore za konoplju dobili iz majčinog mlijeka. Kad sam prije 20 godina počela koristiti ulja od CBD-a i THC-a, jednom mi je prilikom ispao pribor na pod i malo proizvoda se prolilo po parketu. Kad sam vidjela svog psića kako liže to, shvatila sam da je to super i za mene. Moja čivavica Pusika je moj kušač – kao što su kraljevi i kraljice imali svoje kušače. Posljednjih 20 godina izuzetno pazim na prehranu, a neke mesne proizvode moj pas nije htio ni pomirisati, dok ih ljudi jedu u sendvičima.

B: Što misliš o ženama u poduzetništvu danas? Imaju li zaista jednaku priliku kao muškarci ili se još uvijek moramo dvostruko više dokazivati?

A: Ne znam trebaju li se još uvijek dokazivati, ali neka ih za to boli Pipi. Smatram da je ekstremno važno da žene ulaze u poduzetništvo i uče svoje kćeri da nikada, ali nikada ne ovise o muškarcu, svom voljenom mužu ili princu iz snova. Ne. Neka on bude princ, ali ti, kraljice, imaj svoj izvor prihoda, svoj novac i svoju sigurnost za stare dane. Inače, žene su sposobnije raditi 10 stvari odjednom – biti majke, poduzetnice, sestre, supruge, prijateljice i šefice. Možda to još uvijek nije pravilo, ali vjerujem da će za 10 godina biti.

B: Kako izgleda tvoj radni dan? Kako balansiraš poduzetništvo, kreativnost i izazove na koje nailaziš?

A: Obožavam svoj posao! Nedavno sam prijatelju rekla da imam osjećaj da ne radim već 35 godina jer radim za sebe. A kad sam prije tri i pol godine otvorila svoj obrt, radim još više i još više volim raditi – jer radim s ljudima. Čini mi se da živim svoju svrhu i autentično sam svoja, pa možete zamisliti kakav je to gušt od jutra do mraka. Možete? Ne možete?

B: Koji su ti najveći izazovi u poslovanju? Je li to birokracija, tržište, prepoznavanje kvalitete proizvoda ili nešto drugo...?

A: Nemam izazova u poslovanju – tek sam počela i radujem se svemu. Ovo nije sprint, ovo je maraton. Pitajte me za 10 godina.

B: Postoji li neka odluka u biznisu koju si donijela iz intuicije, a ne iz “pravilne poslovne logike”, a koja se pokazala kao pun pogodak?

A: Sve svoje odluke donosim isključivo iz intuicije. Kako je rekao Albert Einstein: “Intuicija je sveti dar, a um je sluga.” Svijet izgleda ovako jer je sluzi predana sva moć, a intuicija se ignorira.

B: Poduzetništvo često nosi ogroman pritisak. Gdje pronalaziš snagu kada postane teško?

A: Neki ljudi su jednostavno stvoreni da budu zaposlenici i to im je sasvim dovoljno – vole dobiti zadatak i izvršiti ga. Puno ljudi voli dobiti plaću bez obzira na to koliko rade. Nikad nisam imala siguran posao u smislu da plaća ne ovisi o rezultatima mog rada. Vjerujem da je ugodno živjeti tako, ali ja ne vjerujem u sigurnost. Pa vidjeli smo pandemiju – što je danas sigurno? Meni je sigurno uzdati se u sebe i svoje kljuse. Osim toga, obožavam gospodariti svojim vremenom. Volim uzeti godišnji kad god poželim, raditi vikendima… a kako radim za sebe, nemam osjećaj da radim – igram se i uživam.

B: Koji je tvoj odnos s neuspjehom? Kako ga vidiš, kao nešto što te koči ili kao lekciju koja te gura naprijed? 

A: Nedavno mi je prijateljica rekla da ne može vjerovati što sam sve napravila otkad sam se razboljela. Divila se mojim knjigama, pjesmama i projektima. A ja sam razmišljala o desecima projekata koji su propali, ali vi to ne vidite. Za mene je uspjeh ogrlica nanizana od bisera neuspjeha.

B: Što danas za tebe znači biti uspješna žena? Kako si promijenila svoje shvaćanje uspjeha kroz godine? Što ti je danas važnije nego prije?

A: Za mene biti uspješna žena znači imati slobodu raditi što želim, kad želim, imati lijepe odnose i dobar san. Uspjeh je imati dobar energetski potpis – biti regulirana, zadovoljna, zahvalna, svjesna i prisutna. To sam postigla dugogodišnjim radom na sebi.

B: Što te naučilo iskustvo poduzetništva o vlastitoj snazi i otpornosti?

A: Najviše sam o vlastitoj snazi naučila kroz iskustvo narušenog zdravlja, a u tome me podržalo poduzetništvo. Sve je povezano. Pristupila sam zdravlju holistički, reorganizirala uvjerenja, davala otkaze i doslovno napravila remont vlastitog tijela – fizički i psihički.

B: Kako definiraš moć – u biznisu, ali i u životu?

A: Za mene je moć – kontrola. Kontrola svojih reakcija, misli i emocija. Znati da nismo svoja misao – e, to je moć.

Izvor naslovne fotografije: Anđa Marić // Foto: Matjaž Zore

#INTERVJU #MAMAGERINTERVJU #MAMAGER #ANĐA MARIĆ #GANĐA

Preporučeni sadržaj