M: Kako je nastala ideja za Čoko Jagodicu?
V: Ideja je nastala potpuno spontano, u vrijeme korone i lockdowna. Dan nakon Valentinova slavim imendan, i ja i mama, i svaki put bih dobila iste, već pomalo dosadne poklone. To me potaknulo da se zapitam zašto su ljudi tako nemaštoviti kad je u pitanju darivanje i zašto nema nečeg novog, posebnog. Htjela sam stvoriti poklon koji je i lijep i ukusan, nešto što će stvarno iznenaditi i razveseliti. Tako su nastale prve Čoko Jagodice - iz mješavine inata, kreativnosti i želje da ponudim nešto drugačije, do tada neviđeno na hrvatskom tržištu.

M: Što te motiviralo da baš 2021. kreneš u poduzetništvo?
V: 2021. je bila godina u kojoj sam osjetila da želim promjenu i nešto svoje. Bila je to kombinacija želje za slobodom, kreativnošću i potreba da se izrazim kroz posao. Shvatila sam da ne postoji “idealni trenutak” i da je najbolje krenuti kada osjetiš da imaš dovoljno hrabrosti i volje. Nakon lockdowna i prvih Čoko Jagodica vidjela sam da imam proizvod koji ljudi stvarno vole i da postoji prostor da ga pretvorim u posao. Bilo mi je dosta rutine i čekanja “pravog trenutka”. Osjetila sam da imam energiju, volju i kreativnost koju želim pretočiti u brend. Tako je 2021. postala moja godina za hrabrost, odlučila sam riskirati i krenuti graditi nešto što me istinski veseli, bez previše razmišljanja “što ako”. Vodila sam se onim: “Pa šta bude, bit će.”

M: Jesi li imala ikakvog iskustva sa slasticama ili biznisom prije Čoko Jagodice?
V: Nisam imala formalno iskustvo, ali ljubav prema slasticama nosim od malena. Moja pokojna baka bila je slastičarka i upravo je ona tu ljubav prenijela na mene, zajedno smo radile kolače i torte i to mi je ostalo kao najljepša uspomena. U lockdownu sam tu strast dodatno probudila: svaki dan sam radila nove slastice i dijelila ih susjedima i prijateljima, dok su moji doma već bili ludi od tolikog slatkog. Taj period mi je dao sigurnost da stvarno znam što radim i da bih to mogla pretvoriti u nešto ozbiljnije.
M: Kada si shvatila da Čoko Jagodica prerasta u ozbiljan posao?
V: Shvatila sam to vrlo brzo nakon što sam otvorila Instagram profil i počela objavljivati svoje radove. Ljudi su se sami javljali, dijelili moje objave i narudžbe su počele stizati iz dana u dan. U jednom trenutku više nisam mogla raditi “usput, kad mi je dosadno”, trebali su mi organizacija, oprema, plan i struktura. Onaj trenutak kad sam shvatila da moram odbijati narudžbe jer ih je bilo previše za mene samu… tada sam znala da više nije riječ o hobiju nego o ozbiljnom poslu koji ima svoj potencijal i publiku - i to se dogodilo jako brzo.

M: Kako je izgledao tvoj prvi proizvod?
V: Moj prvi proizvod bio je zapravo jako jednostavan, ali napravljen s puno pažnje. To su bile svježe jagode u čokoladi, dekorirane vrlo minimalistički, s detaljima koje sam tada imala kod kuće…doslovno sam ih umakala u Dorina čokoladu, haha. Nisu bile savršene kao danas, ali imale su dušu i ljudi su to prepoznali. Taj “prvi pokušaj” postao je temelj cijelog brenda i inspiracija da ga razvijam dalje.

M: Jesi li sve radila sama od početka - od proizvodnje do prodaje?
V: Da, apsolutno sve. Od same izrade proizvoda, nabave sastojaka, kreiranja dekoracija, fotografiranja, do komunikacije s kupcima, društvenih mreža, pakiranja i dostave, sve je bilo na meni. To je bilo izazovno, ali me naučilo svakom dijelu posla. Danas, nakon skoro pet godina, i dalje je skoro tako, haha. Lakše mi je obaviti sve sama nego drugima objašnjavati što želim i mislim.

M: Koji su bili najveći izazovi u prve dvije godine poslovanja?
V: Najveći izazovi bili su organizacija i tempo. Čoko Jagodica je rasla brže nego što sam očekivala, pa je bilo teško sve stići sama. Bilo je dana kada sam radila od jutra do navečer, praktički bez pauze. Drugi izazov bio je naučiti kako planirati. Ja u privatnom životu nikad ništa ne planiram, čak se i kod frizera naručim u stilu “ja bih sad”. Sve sam to morala svladati “u hodu”, ali upravo me ti izazovi danas čine boljom i sigurnijom u svoj posao.
M: Kako si učila poduzetničke vještine - metodom pokušaja i pogrešaka ili uz nečiju pomoć?
V: Najviše sam učila metodom pokušaja i pogrešaka. Doslovno sam gradila znanje kroz situacije koje su se pojavljivale iz dana u dan. Kad bih pogriješila, uzela bih to kao lekciju i odmah primijenila nešto novo. Naravno, puno mi je pomogla i podrška obitelji i prijatelja i to što sam završila ekonomsku školu, ali glavni dio znanja stekla sam sama, kroz praksu i iskustvo. To je možda najteži, ali po meni i najvrijedniji način učenja.

M: Imaš li savjet za žene koje žele pokrenuti nešto svoje, ali ih je strah?
V: Moj najveći savjet je: ne čekajte savršen trenutak. On ne postoji. Strah će uvijek biti tu, ali on nije znak da ne trebate krenuti. Počnite s malim korakom, pa će se sve dalje slagati. Bitno je vjerovati svojoj ideji, biti uporne i ne uspoređivati se s drugima. Svaki veliki posao nekad je bio nečiji mali pokušaj, i iPhone je nastao u garaži, haha. Ako imate upornost i volju, put će vam se sam otvarati. Na kraju se sve to fakat isplati.
M: Koliku ulogu u tvom rastu ima Instagram i zajednica koju si tamo izgradila?
V: Instagram je imao ogroman utjecaj na moj rast. To je platforma na kojoj sam od prvog dana pokazivala svoje proizvode, dijelila proces i gradila odnos s ljudima. Zajednica koju sam tamo izgradila nije samo brojka, to su ljudi koji su vjerovali u mene, dijelili moje objave, preporučivali me i vraćali se svakom prilikom. Instagram je za mene i dalje glavni kanal komunikacije, inspiracije i prodaje. Bez te zajednice, Čoko Jagodica ne bi narasla ovoliko brzo.

M: Što ti je važno kod vizualnog identiteta brenda?
V: Jako mi je važno da vizualni identitet odražava ono što Čoko Jagodica zapravo jest: slatko, posebno, romantično, ali i elegantno. Svaki detalj mi je bitan: boje, fontovi, stil fotografija, način pakiranja… Želim da ljudi, čim vide fotografiju ili ambalažu, odmah prepoznaju da je to moj brend.
Vizualni identitet za mene nije samo estetika, nego emocija koju prenosiš. On mora biti poseban, baš kao i proizvod. Mislim da ljudi vole moj brend zato što nema glumatanja, to je ono što ja jesam. Jagodica i ja smo jedno, čak me svi i zovu Jagodica. Volim odijevati mašne, volane, točkice, rozu i crvenu boju u kombinaciji, sve ono neobično i drugačije. Govorim “kaj” i “fakat” i na društvenim mrežama. Ljudi mi često kažu da imaju osjećaj kao da me poznaju i kao da se družimo, e to sam i htjela, da osjete povezanost i jednostavnost. Pa svi smo mi naši, haha.

M: Imaš li neki viralni trenutak koji ti je promijenio tok poslovanja?
V: Da, bilo ih je nekoliko. Prvi je bio kad me 2021. godine prvi put objavila jedna influencerica - doslovno preko noći dogodio se boom. Inbox je eksplodirao, narudžbe su krenule stizati nenormalnom brzinom i tad sam prvi put osjetila što znači viralnost u pravom smislu. Drugi je bio kada sam bila na televiziji, mislila sam “ma tko danas još prati TV”, a onda su se ljudi počeli javljati. Treći je bio ove godine, dosta kasno, haha, kad me frendica nagovorila da počnem snimati za TikTok.
M: Koji je najposebniji ili najneobičniji zahtjev koji si dobila?
V: Najneobičniji zahtjev koji sam ikada dobila bio je kada me jedna žena zamolila da na jednoj maloj jagodici nacrtam nju i njenog muža. Poslala mi je čak fotografiju s njihove svadbe kao referencu, haha! Naravno, to nije bilo izvedivo, ali bilo mi je preslatko koliko ljudi vjeruju da mogu čarobno sve napraviti.

M: Koliko ti znači emocija koju tvoji proizvodi donose ljudima?
V: Emocija je zapravo razlog zašto ovo sve radim. Nema mi ništa ljepše od trenutka kad vidim reakciju ljudi, pogotovo onih koji nisu znali da je poklon za njih. Često ljudi i zaplaču od sreće. Ili kada nekome donesem jagodice u bolnicu, na odjel, pa vidim zahvalnost i toplinu u očima. Sve to čini ovaj posao mnogo više od slatkiša. To je mali trenutak radosti koji nekome uljepša dan i upravo zbog tih emocija imam snage i volje ulagati u svaki detalj.

M: Planiraš li fizički prostor ili širenje brenda?
V: Da, planiram! Voljela bih otvoriti mali, šarmantni lokalčić koji bi u potpunosti odražavao Čoko Jagodicu: rozo, s točkicama, cvijećem, da svaka sitnica odiše JAGODICA. Ljudi bi tamo mogli pokupiti svoje narudžbe, ali i odmah uzeti gotove jagodice bez prethodne narudžbe. Uz to, prostor bi bio mjesto gdje možete popiti šampanjac uz jagodice, uživati u malom trenutku, napraviti dobru fotku i kupiti savršen poklon - sve na jednom mjestu. Želim da to bude iskustvo i mjesto koje širi emociju, a ne samo klasična prodaja.

M: Gdje vidiš Čoko Jagodicu za 5 godina?
V: U Parizu. Kad može Emily, mogu i ja, haha.
M: S kim bi voljela surađivati - onako, iz snova?
V: Voljela bih da Donald Trump proba moje jagode.
M: Da možeš poručiti nešto sebi iz 2021., što bi si rekla?
V: “Budi hrabra, vjeruj svojoj ideji i ne paničari kad stvari ne idu po planu - sve će se posložiti.” Tada još nisam znala koliko će Čoko Jagodica rasti i koliko će me taj put naučiti. A malo bih se i nasmijala sebi i dodala: “I da, pripremi se na tone čokolade i beskonačne narudžbe, jer to je samo početak!”
M: Što za tebe znači biti mamagerica vlastitog života?
V: Znači imati slobodu da oblikuješ svoje vrijeme, svoje prioritete i svoje okruženje, ali i hrabrost da svaki izazov prihvatiš kao priliku. Ukratko, znači biti glavna u svom životu i u poslu i pritom uživati u svakom trenutku. “Samo rokaj, žena si - možeš sve.”

M: Hoćeš li nam otkriti svoj sljedeći korak?
V: Ovog prosinca pokrenula sam Čoko Jagodica Kids Club - posebne radionice kje će se održavati subotom i nedjeljom za djecu od 3 do 12 godina. Ideja je bila prenijeti ljubav prema kreativnosti i slasticama na najmlađe, kroz igru, zabavu i učenje. Djeca imaju priliku sama ukrašavati svoje jagodice, razvijati maštu i uživati u malim slatkim čarolijama koje će poslije spakirati i odnijeti doma svojim ukućanima, kako bi se pohvalili i pokazali svoje kreacije.
Cilj mi je da to ne bude samo radionica, nego iskustvo: djeca odlaze s osmijehom, ponosna na ono što su napravila, a roditelji dobivaju trenutke radosti i inspiracije za svoje male slavne trenutke kod kuće. Ove radionice za mene su još jedan način da Čoko Jagodica širi emociju, ali ovaj put među najmlađima - jer slatkiši i kreativnost nisu rezervirani samo za odrasle!
Sve ostale informacije, novitete i radove možete pratiti na Instagram profilu i ostalim društvenim mrežama: https://linktr.ee/coko_jagodica?utm_source=linktree_profile_share











