Poznata hrvatska poduzetnica i mamager, Izabel Kovačić, podijelila je s nama priču o nastanku brendova Lunilou i IZAKOVA, što ju je motiviralo, tko joj je najveća inspiracija i koji savjet bi dala ženama kad se susretnu sa stereotipima.
Izabel Kovačić ne treba posebno predstavljati. Neki ju znaju kao poduzetnicu, suosnivačicu brendova Lunilou i IZAKOVA, ljubitelji nogometa kao ženu nogometaša Matea Kovačića, a neki samo “znaju” da je manekenka iako ona to uopće nije.
Kako bi razbili neke od uobičajenih stereotipa i saznali više, imala sam zadovoljstvo porazgovarati s inspirativnom Izabel Kovačić o njezinom putu od modne entuzijastice do uspješne poduzetnice. Od pokretanja dječje linije odjeće sa svojom sestrom do širenja na održivu modu za odrasle, Izabelina priča priča je o strasti, predanosti i snažnom uvjerenju u etičku proizvodnju.
Izabel je s nama podijelila radosti i izazove balansiranja majčinstva i poduzetništva te svoju viziju budućnosti svog modnog carstva, svoje uvide o održivosti, osobnom razvoju i razbijanju stereotipa.
T: Lunilou je započeo kao obiteljski posao s tvojom sestrom. Kako je brend evoluirao od svojih ranih dana usmjerenih na dječju odjeću do sada uključujući linije za odrasle? Što je bio najveći iznenađujući izazov u ovom rastu?
I: Započeli smo Lunilou s vizijom stvaranja prirodnih i sigurnih proizvoda za djecu, a kako je brend rastao, shvatili smo da i odrasli žele taj isti osjećaj udobnosti i kvalitete. Najveći izazov bio je prilagoditi se različitim potrebama i željama naših kupaca, a pritom zadržati našu predanost održivosti i etičkoj proizvodnji. Ali, to je bio i najveći izvor motivacije – znati da možemo pružiti nešto dobro za sve uzraste.
T: Održivost je srž Lunilou i IZAKOVA. Kako uravnotežavate više troškove održive proizvodnje sa zahtjevima vođenja profitabilnog poslovanja, posebno u konkurentnoj modnoj industriji?
I: Održiva proizvodnja dolazi s većim troškovima, ali smatramo da je to investicija u budućnost, ne samo brenda već i planeta. Ključno je pronaći balans – educirati naše kupce o važnosti održivih izbora i raditi na inovacijama koje nam omogućavaju da budemo konkurentni, a pritom ostanemo vjerni našim vrijednostima.
T: Uz nedavnu ekspanziju brenda IZAKOVA, uključujući lansiranje kolekcije trapera i novi showroom u Kaptol centru, koji su sljedeći koraci za brend? Postoje li novi projekti ili tržišta zbog kojih si posebno uzbuđena?
I: Svaki novi korak s IZAKOVA nas uzbuđuje jer volimo stvarati nešto novo. Trenutno smo fokusirani na širenje prisutnosti u inozemstvu i istražujemo nova tržišta, a imamo i nekoliko novih kolekcija u pripremi. No, ne bih htjela otkriti previše, volimo iznenaditi!
T: Kako nastavljaš razvijati svoje modno carstvo, postoje li druga područja ili industrije koje si zainteresirana istražiti? Vidiš li se na projektima izvan modne industrije?
I: Moda je jedan od mojih interesa, ali me privlače i drugi sektori, posebno oni povezani s održivošću i zdravljem. Voljela bih jednog dana proširiti našu ponudu na lifestyle proizvode ili projekte vezane uz zdrav način života. To mi se čini kao prirodni nastavak našeg puta.
T: S obzirom da tvoja obitelj raste, kako uključuješ svoju djecu u posao, ako uopće? Inspiriraju li oni pokoji dizajn ili poslovnu odluku?
I: Djeca su mi stalna inspiracija! Njihova radoznalost i energija često me potaknu na nove ideje. I naravno, kada razvijamo nove proizvode za djecu, prvo testiranje je kod kuće. Oni možda još nisu svjesni koliko utječu na posao, ali svakako su dio Lunilou obitelji!
T: Ti si za nas pravi primjer mamagera. Voditi uspješan posao uz dijete (i drugo na putu) i muža tatagera s također uspješnom karijerom, mora biti zahtjevno. Kako usklađuješ sve te uloge i koje strategije koristiš kako bi osigurala kvalitetno vrijeme sa svojom obitelji?
I: Usklađivanje svih tih uloga nije lako, ali sve je stvar organizacije i prioriteta. Posao volim, ali obitelj je uvijek na prvom mjestu. Naučila sam postavljati granice i stvarati prostor za kvalitetno vrijeme s obitelji, bez ometanja. Najvažnije mi je biti prisutna – bilo da se radi o poslovnim sastancima ili igranju s djecom.
T: Kako za tebe izgleda jedan tipičan dan? Uspijevaš li uravnotežiti poslovne sastanke, obiteljsko vrijeme i osobno opuštanje? Imaš li neke rutine koje ti pomažu da ostaneš prizemljena usred tog kaosa?
I: Moj tipičan dan započinje obiteljskim doručkom, nakon čega slijedi balansiranje između sastanaka i obiteljskih obaveza. Volim imati male rituale koji me drže prizemljenom – poput šetnje sa sinom Ivanom i suprugom Mateom ili samo igranje s Ivanom kod kuće. Mislim da je važno imati trenutke za sebe u svakodnevnom kaosu.
T: S tako prenatrpanim rasporedom, kako pronaći vrijeme za sebe? Koji su tvoji omiljeni načini opuštanja i punjenja energije?
I: Iskreno, nije uvijek lako pronaći vrijeme za sebe, ali trudim se! Volim čitati knjige, šetati u prirodi i vježbati. To su trenuci koji mi pomažu da se opustim i napunim energijom, kako bih bila spremna za sve izazove koje donosi dan.
T: Kao žena u svijetu mode i žena nogometaša, vjerojatno si se suočila s raznim stereotipima koji mogu biti izazovni prilikom prelaska u poslovni svijet. Možeš li ih podijeliti s nama i kako si s njima nosila? Što bi savjetovala drugim ženama koje se suočavaju sa sličnim izazovima?
I: Ah, da, stereotipi su tu, ali važno je znati tko si i ne dopustiti da te tuđa mišljenja definiraju. Nisam bila manekenka, ali razumijem kako izgleda kada te ljudi pokušavaju staviti u određenu kutiju. Moj savjet ženama je da vjeruju u sebe, slijede svoje strasti i ne dopuste da ih itko ograniči u onome što mogu postići.
Zaboravi što je popularno i pitaj se što će biti neizbježno. Prepoznati pravu poslovnu ideju nije pitanje sreće, već vještine uočavanja signala koji još nisu postali buka.
Zanima vas kako je to biti žena kada su oko vas alati, velika mehanizacija, beton i čelik? Kako izgleda radni dan kad počinje među nacrtima, brojevima ili na užarenom gradilištu?
Biti sama svoj šef zvuči super... dok ne dođe ljeto i klijenti ne prestaju zvati. Eh da, dobro nam došla u freelance realnost. Mamager otkriva sve ono što ti nitko nije rekao o freelanceu.