Free cookie consent management tool by TermsFeed Generator
MENU

CRO Commerce 2025: AI je prilika, ali i najveća prijetnja za online trgovinu

Autor: Mamager Objavljeno: 15. listopada 2025.

eCommerce Hrvatska lansirala Safe Shop: AI sve češće izvor online prijevara.

Autor: Mamager Objavljeno: 15. listopada 2025.

U svijetu gdje razvoj tehnologije oblikuje gotovo svaki aspekt našeg života, umjetna inteligencija (AI) postaje sve češće i alat za internetske prijevare

Kao odgovor na taj izazov, udruga eCommerce Hrvatska lansirala je Safe Shop, sustav koji pomaže trgovcima da steknu i zadrže povjerenje svojih kupaca.

Više od 50% online prijevara koristi umjetnu inteligenciju

„Više od 50 posto online prijevara danas se zbiva uz pomoć umjetne inteligencije, a više od 99 posto njih nikada se ne otkrije. Sve to postavlja jasan i zajednički cilj pred sve one koji se bave prodajom putem interneta, a to je rad na prevenciji takvih pojava kroz informiranje i educiranje kupaca“

naglasio je Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, na otvorenju konferencije CRO Commerce 2025 održane u zagrebačkom Mozaik Event Centru.

Izvor: Goran Katić

Bilo je to sedmo izdanje najveće domaće eCommerce konferencije, koje je okupilo više od 600 stručnjaka iz područja internetske trgovine, digitalnog marketinga, logistike i drugih sektora.

 „Online prijevara bit će sve više, bez obzira na to radi li se o lažnim web stranicama, phishingu, hakiranom email računu ili investicijskim prijevarama“

upozorio je Majsan.

Sigurna kupnja kroz recenzije kupaca i Safe Shop certifikat

Majsan je istaknuo kako strah od prijevara i dalje utječe na ponašanje potrošača:


„Veliki dio kupaca na internetu kupuje samo od poznatih webshopova jer ih je strah od krađe podataka pa izbjegavaju korištenje kartica birajući plaćanje pouzećem. To usporava razvoj cijelog eCommerce ekosustava te se postavlja pitanje na koji se način manji webshopovi mogu afirmirati u tim uvjetima i steći povjerenje kupaca. Odgovor je sasvim jasan – pustite kupce da govore umjesto vas. Koristite recenzije kupaca na jednostavan i transparentan način putem Safe Shop sustava koji smo u udruzi eCommerce Hrvatska razvili kako bismo odgovorili na sve ove probleme koji muče naše trgovce.“

Dodao je i kako je stopa dodavanja u košaricu u hrvatskoj internetskoj trgovini dvostruko manja od svjetskog prosjeka, što jasno sugerira na to da postoji manjak povjerenja. Upravo zato je pokrenut Safe Shop, alat za sigurnu kupnju koji omogućuje automatsko prikupljanje recenzija i dodjelu certifikata povjerenja webshopovima koji zadovolje kriterije sigurnosti.

Izvor: Goran Katić

„Sustav Safe Shop osigurava i automatsko prikupljanje recenzija kupaca i tako pomaže trgovcima da se fokusiraju na samu prodaju i pritom na transparentan način brinu o komunikaciji sa svojom ciljnom skupinom“

 naglasio je Majsan.

AI pogon okreće eCommerce kotač

Umjetna inteligencija bila je središnja tema brojnih predavanja, rasprava i radionica na konferenciji. Glavni sponzor bio je Shipshape, vodeća agencija za napredna eCommerce rješenja u Hrvatskoj.

„Pevex, Podravka, Makromikro, Optika Anda i Oktal Pharma samo su neki od naših klijenata. Razvoj eCommerce sektora kao segmenta digitalne ekonomije zasigurno će obilježiti daljnja automatizacija procesa uz podršku umjetne inteligencije, a o konkretnim oblicima primjene govorili smo i na našem predavanju u uvodnom dijelu konferencije“

rekao je Ernest Antolović, partner u agenciji Shipshape.

„Kroz sponzorstvo konferencije željeli smo aktivno podržati razvoj cijelog sektora, potaknuti razmjenu iskustava s kolegama te pridonijeti boljoj komunikaciji klijenata i agencija koje pružaju eCommerce rješenja. Ponosni smo na to što možemo podijeliti svoje dugogodišnje iskustvo s mlađim kolegama i agencijama na tržištu jer nam je u konačnici svima zajednički cilj pružiti što kvalitetniju uslugu našim klijentima“

dodao je Antolović.

Izvor: Goran Katić

Sigurna i jednostavna plaćanja podržavaju rast tržišta

Velik fokus konferencije bio je i na digitalnim plaćanjima. Ali Sallabi, Business Development Manager u tvrtki Monri Payments istaknuo je zadovoljstvo što mogu biti jedan od glavnih partnera CRO Commerce konferencije, vodećeg događanja za eCommerce u regiji. 

Za njih, sponzorstvo konferencije znači priliku da dodatno osnaže suradnju s trgovcima i partnerima te zajedno potaknu daljnji razvoj digitalnih plaćanja u Hrvatskoj i regiji. 

Publici smo predstavili naša ključna rješenja koja omogućuju sigurna i jednostavna plaćanja, od naprednih online payment gateway sustava i POS uređaja do podrške za suvremene metode plaćanja kao što su Apple Pay, Google Pay i Click to Pay. Naš je cilj osigurati besprijekorno korisničko iskustvo, bez obzira na kanal ili uređaj koji kupac koristi“

istaknuo je Ali Sallabi

Monri je bio domaćin panela „Online plaćanje bez muke: Suradnja fintecha i financijskih institucija“, koji je moderirala Ana Piližota, Account Manager u Monriju. Sallabi je zaključio:


„Kroz kontinuirana tehnološka ulaganja i partnerstva pomažemo trgovcima da svojim kupcima ponude iskustvo plaćanja koje je brzo, jednostavno i uvijek u korak s njihovim navikama.“

DPD: Logistika i fleksibilnost ključ su lojalnosti kupaca

U EXPO zoni predstavilo se više od 30 izlagača, među kojima i zlatni sponzor konferencije – DPD Croatia. Dario Lučić, regionalni direktor prodaje i marketinga za Sloveniju i Hrvatsku spomenuo je kako je sponzorstvo konferencije CRO Commerce veliko priznanje, ali i prilika da aktivno doprinesu razvoju hrvatskog eCommerce ekosustava. 

Izvor: Goran Katić

Kao jedan od vodećih logističkih partnera u regiji i dio Geopost grupe, najveće mreže za dostavu paketa u Europi, DPD prepoznaje važnost povezivanja trgovaca, logistike i tehnologije u stvaranju vrhunskog korisničkog iskustva.

DPD je predstavio trendove koji oblikuju budućnost dostave. 

„Naglasili smo i važnost cross-border logistike kojom DPD pomaže hrvatskim trgovcima da jednostavno i sigurno prodaju unutar cijele Europe kroz mrežu koja obuhvaća više od 135 tisuća Pickup točaka. U središtu svega naš cilj ostaje pružiti brzu, fleksibilnu i održivu dostavu koja gradi povjerenje i podržava rast hrvatskog eCommerce sektora“

poručio je Lučić.

„Kupci žele mogućnost izbora gdje, kada i kako će primiti svoj paket. Upravo tu DPD donosi vrijednost kroz Predict servis i široku Pickup mrežu, koja omogućuje preuzimanje pošiljaka na više od 1.600 lokacija u Hrvatskoj. "

DPD strategija temelji se na digitalizaciji, inovacijama i održivosti te vjeru da je budućnost eCommercea u fleksibilnosti, transparentnosti i povjerenju, a upravo te vrijednosti i sami svakodnevno ugrađuje u svoje poslovanje.

Izvor: Goran Katić

Edukacija trgovaca ključna za budućnost

Keynote predavanje održao je Ivan Bildi, osnivač platforme Masterbox i AI entuzijast.

„AI nije samo još jedan alat, nego je to tehnologija koja mijenja pravila igre u gotovo svakom aspektu poslovanja. Zato je ključno početi što prije. Upravo sada, dok je industrija još u povoju, alati su jednostavni za korištenje i ulazak u tematiku relativno je lak. Za godinu-dvije, kada alati postanu kompleksniji, integracije dublje, a tržišna očekivanja veća, bit će mnogo teže uhvatiti korak“

poručio je Bildi.

Na konferenciji su sudjelovali i brojni drugi stručnjaci, među kojima Miroslav Varga (Escape), Marko Pačar (Granular grupa), Ivan Radić (Apipet) i YouTube guru Aleksandar Ašković.

CRO Commerce 2025 – središnje okupljalište hrvatskog eCommercea

Sedmo izdanje CRO Commerce konferencije još je jednom potvrdilo svoj status vodećeg regionalnog događaja za digitalnu trgovinu. Partneri ovogodišnjeg izdanja bili su Shipshape, Monri, DPD, Lesnina, VIVnetworks, Boxnow, euShipments, Marker, Seyfor, Plus hosting, Hero Factory, Selectbox i brojni drugi.

Kroz predavanja, networking i prezentacije rješenja, konferencija je poslala jasnu poruku: budućnost eCommercea leži u sigurnosti, transparentnosti i povjerenju.

Izvor naslovne fotografije: Goran Katić

#ECOMMERCE #CROCOMMERCE #KONFERENCIJA #FINANCIJSKE PRIJEVARE #AI

Preporučeni sadržaj