Uoči TEDxZagreb 2025 konferencije, željeli smo sagledati što se zapravo događa u glavi čovjeka koji već desetljećima pomiče standarde, ruši predrasude o sigurnoj igri i iznova dokazuje da domaća kreativna industrija ima kapacitet za svjetske iskorake.
Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik globalno pozicionirane agencije Bruketa&Žinić&Grey, rijetko je klasičan sugovornik. S njim nikad ne znaš hoće li odgovor biti filozofski jednostavan, brutalno iskren ili neočekivano duhovit. Ali uvijek, bez iznimke, bude koristan.
Ovaj mini intervju nije samo uvertira u njegov TED talk. To je kratki pregled mindseta čovjeka koji kaže da je nekad potrebno raditi stvari posve drugačije te koji vjeruje da su entuzijazam i očaj integralni dijelovi svakog projekta. Bruketa je čovjek koji se boji površnosti i kratkoročnog razmišljanja i koji će u svom nadolazećem TED talku pričati o tome što je do sada naučio, a možda je važno za budućnost.

B: Kad netko kaže "Bruketa & Žinić", što ti prvo "čuješ"? Bruketa ili Žinić?
D: To je recidiv iz vremena kad smo bili samo nas dvojica. Danas je to grupa pametnih i kreativnih ljudi koji rade zanimljive stvari s nama ili bez nas.
B: Nama u Mamageru često kažu da smo previše edgy. Jesmo li u industriji postali preosjetljivi ili premalo hrabri? Time ne mislim na BIŽ.
D: Ili premalo pametni? :)
B: Tebe često povezuju s pojmom disruptivnog dizajna. Što to znači?
D: Ne znam što je to. Za mene postoji dobar ili loš dizajn. Onaj koji rješava ili ne rješava probleme. Nekad je potrebno raditi stvari posve drugačije, a nekad su provjerena rješenja bolja.
B: Što te najviše živcira?
D: Kad nisam dosljedan.
B: Pamtiš li projekt gdje ste svjesno riskirali sve?
D: Nismo. Zapravo izbjegavamo rizik. Sviđa mi se pravilo 10 %. To je neki iznos budžeta koji služi za eksperimente. Ako propadne, ne boli jako, a ako uspije, može ti dati nevjerojatnu prednost.
“Untouched by Light” mogu izdvojiti kao projekt od kojeg se nekoliko puta skoro odustalo jer se cijeli proces činio spor i kompliciran, međutim, na kraju se istaknuo kao jedan od najuspješnijih projekata.
Izostanak ulaganja u eksperimente najveći je rizik.

B: Kako izgleda kreativni proces kad više nema entuzijazma?
D: Entuzijazam i očaj su integralni dijelovi svakog projekta. Izmjenju se u pravilnim intervalima. I kod jednog i kod drugog ključno se oslanjati na proces i ne dopustiti emocijama da te odnesu.
B: Čega se danas bojiš u industriji? A čemu se nadaš?
D: Bojim se površnosti i kratkoročnog razmišljanja. Industrija sve brže proizvodi sadržaj koji je kratak, brz, zaboravljiv. Brine me i to što se ponekad više cijeni količina nego kvaliteta, a to dugoročno uništava i brendove. Nadam se da će tehnologija, pogotovo AI, osloboditi prostor za ono što je najvažnije, razmišljanje. Da će nam omogućiti da se bavimo suštinom, a ne rutinom. Nadam se i da ćemo zadržati hrabrost da radimo smisleno, a ne samo trendovski.
B: Koju najveću zabludu ljudi imaju o tebi?
D: Ovo pitanje bi trebalo postaviti ljudima s kojima radim. Jednom sam čuo da vjerojatno nakon ovoliko godina više ni ne dolazim u agenciju i da nemam nikakve veze s ovim što trenutno radimo. Ali vjerovali ili ne, i nakon ovoliko godina, i dalje aktivno sudjelujem na gotovo svakom projektu. Na sreću nekih, na žalost mnogih (haha).
B: Što ne bi ponovio?
D: Relativno kasno sam naučio što su ETF-ovi.
B: Kad su brendovi najdosadniji?
D: Ako ti je neki brand dosadan, možda nije za tebe.
B: O čemu ćeš pričati u svom TED talku?
D: O tome što sam do sada naučio, a možda je važno za budućnost.
B: Što bi rekao malom Davoru?
D: Doći će sve na svoje, s vremenom, ne brini.
B: Kad maknemo sve nagrade, sto ti zapravo ostaje?
D: Brojni odnosi koje sam izgradio kroz ovaj posao. S nekim ljudima radim već desetljećima. To je najveći kapital.
B: Ako bi mogao ostaviti jednu rečenicu čitateljima Mamagera, koja bi to bila?
D: Ako imaš nešto zanimljivo za reći, cijeli svijet će slušati.
Izvor naslovne fotografije: Davor Bruketa










