Društvene mreže su neizostavan dio marketinških strategija za brendove svih veličina. Omogućuju direktnu komunikaciju s publikom, izgradnju brenda, povećanje prodaje i angažmana te pružaju platformu za kreativno izražavanje i povezivanje s ciljnom skupinom.
Uz pravilan pristup i korištenje, društvene mreže mogu značajno unaprijediti vidljivost i uspjeh vašeg brenda.
Trenutni trendovi u svijetu društvenih mreža
Kako biste bili uspješni na društvenim mrežama, važno je pratiti i iskoristiti u potpunosti najnovije trendove. Evo nekoliko ključnih trendova koje treba uzeti u obzir:
- Video sadržaj postaje sve dominantniji format. Korištenje TikToka, YouTubea, reelsa na Instagramu i platformi za podcaste može znatno povećati angažman.
- Autentičnost u kreiranju sadržaja jer publika cijeni iskren i autentičan sadržaj. Prikazivanje stvarnih situacija iz života i behind the scene brenda stvara dublju povezanost s vašim brendom.
- Suradnja s relevantnim influencerima za brenda može pomoći u dosegu nove publike i povećanju vjerodostojnosti brenda.
- Stvaranje privatne zajednice na platformama poput Facebooka i Instagrama može povećati lojalnost i angažman.
Najvažnije društvene mreže za različite brendove
Ako ste na početku stvaranja nečeg novog i ne znate koja je platforma idealna za vašu nišu, nastavite čitati. Različite društvene mreže mogu biti učinkovite za različite vrste brendova, ovisno o ciljanoj publici i prirodi poslovanja.
Najprije si odgovorite na pitanje zašto radite to što radite i kome se obraćate i pomažete, a zatim pogledajte sljedeće:
- Instagram je idealan za vizualne, modne i lifestyle brendove, kao i za male poduzetnike (mentore, edukatore, trenere).
- Facebook je platforma za široku publiku, posebno za brendove koji ciljaju starije demografske skupine.
- LinkedIn je najbolji za B2B brendove, profesionalne usluge i osobne brendove.
- TikTok je odličan za brendove koji ciljaju mlađu publiku i žele biti dio viralnih trendova.
- Twitter, odnosno X, je koristan za brendove koji žele brzo dijeliti novosti i komunicirati izravno s publikom.
Kako napraviti plan sadržaja
Kada ste odgovorili na pitanje zašto radite to što radite i za koga to radite te ako ste izabrali jednu platformu koju ćete za početak testirati, krenite s planiranjem sadržaja. Evo nekoliko koraka koji vam mogu olakšati proces:
- Definirajte ciljeve. Odredite što želite postići na društvenim mrežama. Ciljevi moraju biti specifični, realni, vremenski ograničeni i mjerljivi. Primjerice, u roku od 3 mjeseca kreirati 8 podcasta, promovirati ih na YouTubeu i povećati broj pretplatnika s X na Y. Ciljevi mogu uključivati povećanje svijesti o brendu, angažman, povećanje prometa na web stranici ili povećanje prodaje.
- Bitno je da razumijete svoju publiku. Provedite istraživanje o svojoj ciljanoj publici, koje platforme koriste i kakav sadržaj preferiraju te im ponudite sadržaj na tim platformama.
- Plan sadržaja krenite kreirati ovako: zapišite sve teme o kojima želite govoriti i o kojima NE želite govoriti u sklopu vašeg brenda. Zapišite usluge ili proizvode te izazove koje vaša ciljana skupina ima u vezi s tim i kreirajte tekstove koji će se direktno obraćati idealnoj osobi, te ih pozovite na akciju na kraju svake objave. Odredite platformu, format objave i pripremite vizualni dio. Izaberite vama bliske teme, koje su u skladu sa vašim trenutnim izazovima i događanjima. Na taj način planiranje sadržaja može pomoći u održavanju dosljednosti.
- Balansirajte sadržaj. Miješajte različite tipove sadržaja (fotografije, videa, članke, infografike) kako biste zadržali interes publike. Ako vam je to na početku izazovno, krenite s formatima koji vam oduzimaju najmanje vremena i postupno dodajte druge formate sadržaja.
- Redovito pratite metriku. Prilagođavajte strategiju na temelju analize i povratnih informacija. Ako vidite da reelsi s motivirajućim citatima donose veći doseg brendu, nastavite ih kreirati, ali u opisu povežite citat s vašim uslugama ili proizvodima i dodajte poziv na akciju.
Otkud početi?
Postoje dvije opcije za početak: samostalno kreirati sadržaj i istraživati platforme ili delegirati ovaj zadatak SMM stručnjacima ili content kreatorima. Ako želite sami kreirati sadržaj, slijedite ove korake:
- Optimizirajte profile. Kreirajte ili optimizirajte profile na odabranim društvenim mrežama. Pobrinite se da svi profili budu konzistentni i profesionalni.
- Kreirajte osnovnu strategiju. Primjerice definirajte imidž svog brenda određivanjem tona komunikacije, vizualnog stila i glavnih poruka koje želite prenijeti putem sadržaja.
- Počnite s manjim koracima na putu do velikih ciljeva. Objavljujte nekoliko puta tjedno i postupno povećavajte učestalost kako biste vidjeli što najbolje funkcionira. Testirajte i ne opterećujte se brojevima.
- Budite dosljedni. Redovito objavljivanje releantan i zanimljiv sadržaj te sadržaj koji prenosi vrijednost publici i interakcija s publikom ključni su za izgradnju prisutnosti i angažmana.
- Testirajte, učite i usavršavajte se jer društvene mreže se stalno mijenjaju. Ostanite informirani o novim trendovima, testirajte ih, iskoristite njihov maksimum i alate koje nude te prilagodite svoju strategiju prema potrebi brenda i strategiju odnosno ciljevima koje želite ostvariti.
Pravilo 80:20
Ono čime se ja vodim u kreiranju sadržaja svog brenda je pravilo 80:20. To znači da 80 % vaših objava treba pružati neku vrijednost vašoj publici. To može biti koristan savjet, nešto što će im uštedjeti vrijeme ili novac ili nešto drugo, ovisno o vašem području poslovanja. Preostalih 20 % objava iskoristite za promociju svojih proizvoda, akcija i slično.
Pridržavajući se ovih koraka, možete učinkovito kreirati sadržaj za svoj brend na društvenim mrežama i postići svoje marketinške ciljeve.
Izvor naslovne fotografije: Pexels