Kada dođu oni famozni trenuci u kojima se ekipa skupi, diskutira, piše bilješke i sastanči unedogled, često se pitamo zašto se ovo nije moglo riješiti jednim mailom. Ipak, koliko god ih voljeli ili mrzili, sastanci su srce svakog poslovanja. Oni su mjesta gdje se donose odluke, rješavaju problemi i oblikuju karijere.
E sad, ako već moramo biti tamo, zašto ne iskoristiti priliku da ostavimo dojam, usmjerimo razgovor u pravom smjeru i osiguramo da nas shvate ozbiljno? To ne znači da morate biti najglasniji u sobi. Dovoljno je da budete onaj tko zna kako izvući maksimum iz sastanka.
Dobra vijest je da postoje psihološki trikovi koji vam mogu pomoći da odradite sastanak kao profesionalac.

Kako izvući najbolje iz sastanka?
Radni sastanci sastavni su dio posla, bez obzira o kojoj se struci radi. Prije ili kasnije moramo razgovarati sa šefom ili kolegama, tražiti zajednički jezik oko određenih poslovnih situacija, razglabati o poslovnim problemima i rješenjima, nalaziti načine kako što bolje surađivati u poslovnom kolektivu. Osim toga, tu su i sastanci s klijentima, aktualnim i potencijalnim, sa sadašnjim ili budućim poslovnim partnerima, s drugim odjelima… Ukratko, poslovni svijet prepun je sastanaka.
No, znamo li kako izvući najbolje iz takvih poslovnih susreta? Da ne završimo s onom sad već uvriježenom frazom o gubljenju vremena na sastancima - This could’ve been an email.
Donosimo nekoliko ideja koje možemo implementirati tijekom sastančenja, kako bismo stekli poštovanje i pažnju u komunikaciji s drugima. Provjerite ih u nastavku!

Zaboravimo na ego
Egu nema mjesta u bilo kojoj pregovaračkoj situaciji jer kad razgovaramo s ljudima, trebamo se fokusirati na ono što nam treba od druge osobe, a ne se fokusirati na svoje osjećaje.
Koji nam je krajnji cilj sastanka? Je li to dobiti posao, natjerati nekoga da kupi naš proizvod ili usluge, što god to bilo, moramo znati svoj cilj. Svakako to nije svidjeti im se, razmišljati što ljudi na sastanku misle o meni, pa i ja o njima. Ego nas može samo sabotirati…
Promislimo što ljudi na sastanku žele
Promijenimo perspektivu - umjesto da se baziramo što mi želimo od ljudi na sastanku, fokusirajmo se na ono što oni žele čuti od nas. Ako uđemo s perspektivom “ja trebam, ja želim”, mogli bismo izgubiti ono što želimo. Radije krenimo u sastanak s pitanjem: Što ta osoba treba?

Činjenice i samo činjenice
Ovo posebno vrijedi u situacijama kada pregovaramo o plaći ili promaknuću na poslu. Ne koristimo fraze tipa “mislim da sam…” ili “vjerujem da bi trebalo”. Trebamo biti pripremljeni, s činjenicama na našoj strani.
Primjerice, ako tražimo bolju plaću ili radne uvjete, radije birajmo rečenice tipa: “Radio sam dobar posao i dopustite da vam kažem kako.” To nam daje više moći i samopouzdanja, a o činjenicama se ne može raspravljati.
Prihvatimo konflikt
Živimo u svijetu gdje svi izbjegavaju konfrontaciju. Došlo je do toga da idemo toliko daleko kako bismo izbjegli konflikt, da nas to zapravo čini lošijima. No, konflikt nije loš, on ne znači nužno da ćemo se svađati, vikati jedni na druge; konfrontacija znači imati razgovor o nečemu s čim se ne slažemo. I to je u redu jer nekad je upravo to smisao sastanka.

Zašutimo kad treba
Koliko god je moguće, trebamo više slušati i manje govoriti. Ljudi misle da ako kontroliraju cijeli razgovor, da imaju moć. To je pogrešno, jer tad ništa ne naučimo. Dapače, osoba kojoj govorimo naučila je sve o nama: što nas motivira, koja nam je agenda, što mislimo, kako procesuiramo informacije. S druge strane, mi nismo ništa naučili o toj osobi.
Stoga je pametnije na sastancima pustiti sve druge da govore, te se svima obratiti zadnji. Tako možemo naučiti o svima u prostoriji, raditi mentalne bilješke, procijeniti svakog, pa će i naše izjave biti konkretnije, smislenije pa i inteligentnije te u konačnici možda možemo lakše dobiti ono po što smo i došli na sastanak.

Sastanci ne moraju biti gubljenje vremena. Ako znate kako upravljati razgovorom, možete ih pretvoriti u priliku da izgradite svoj autoritet, ostavite dobar dojam i stvarno nešto postigneš.
Ljudi se ne sjećaju tko je pričao najviše – sjećaju se onih koji su rekli pravu stvar u pravom trenutku. Zato, pojavi se pripremljen, koristi psihološke trikove i preuzmi kontrolu.
Izvor naslovne fotografije: Pexels