MENU

Neverbalna komunikacija: Kako govor tijela oblikuje poslovni uspjeh

Autor: Ela Radić Objavljeno: 27. veljače 2025.

Prije nego što kažete ijednu riječ na sastanku, intervjuu ili prezentaciji, vaše tijelo već je ispričalo priču o vama. Hoće li ta priča biti o samopouzdanju i kompetenciji ili o nesigurnosti i nervozi – ovisi isključivo o vama.

Autor: Ela Radić Objavljeno: 27. veljače 2025.

Govor tijela u poslu nije mistična nauka rezervirana za FBI agente i prodavače automobila. To je suptilna, ali moćna forma komunikacije koja može odlučiti hoćete li dobiti posao, izgubiti klijenta ili završiti na večeri s investitorima. A ono što je najbolje (ili najgore, ovisi kako gledate), većina ljudi uopće nije svjesna poruka koje njihovo tijelo šalje na van.

Svi znamo one ljude koji u prostoriju uđu kao da je već njihova – uspravno držanje, čvrst pogled, smiren govor. Ali znamo i one koji izgledaju kao da bi najradije pobjegli – pogrbljeni, tihi, nesigurni. 

E sad, u kojem teamu ste vi?

Izvor: Pexels

Zašto je prvi dojam u biznisu važniji nego što mislite

Govor tijela igra ključnu ulogu u raznim odnosima - prijateljskim, obiteljskim, intimnim pa tako i u poslovnim. Naime, baš kao i u drugim situacijama, pravilno korištenje i čitanje govora tijela u poslovnom svijetu može doprinijeti uspostavi povjerenja, boljoj komunikaciji i učinkovitijem postizanju ciljeva

Svjesnost o govoru tijela može poboljšati našu sposobnost da se povežemo s drugima, prenesemo jasn(ij)u poruku i postignemo željene rezultate, bilo da je riječ o prodaji, vođenju sastanaka ili ostvarivanju boljih odnosa s kolegama i nadređenima. 

Ono što govorimo, čini samo mali dio uspješne komunikacije, a osim verbalnog izraza, nesvjesni pokreti i držanje tijela također mogu utjecati na ishod interakcija. Ukratko, ako znamo kako prilagoditi svoj vlastiti govor tijela ali i kako tumačiti tuđi, možemo povećati svoju učinkovitost i uspjeh u poslovnim okruženjima

Izvor: Pexels

4 principa neverbalne komunikacije

Prema konceptu dr. Alberta Mehrabiana, 55 % dojma o nekoj osobi temelji se na govoru tijela, 38 % na tonu glasa, a samo 7 % na stvarnim riječima. Drugim riječima, možete imati najbolju prezentaciju na svijetu, ali ako izgledate kao da sami sebi ne vjerujete, neće vam povjerovati ni nitko drugi.

Kako bismo bili što uspješniji u korištenju neverbalne komunikacije u poslovnom svijetu, ključno je razumjeti i primijeniti 4 osnovna principa:

  1. Biti aktivni slušatelj – To znači koristiti sva svoja osjetila, a ne samo uši. Potrebno je stvarno slušati, posvetiti se osobi i biti prisutan u trenutku. Stalna distrakcija, poput gledanja u telefon, smanjuje našu sposobnost za istinsko razumijevanje.
  2. Biti empatičan – Umjesto da se ponašamo prema drugima kako bismo mi željeli, trebamo se ponašati prema njima na način na koji oni žele. To zahtijeva poznavanje svoje publike, istraživanje njihovih interesa i stvaranje zajedničkog temelja za komunikaciju.
  3. Stvoriti pravo okruženje – Okruženje u kojem komuniciramo ima velik utjecaj na uspjeh interakcije. Dobro je izbjegavati fizičke barijere, poput stolova ili govornica, jer stvaraju udaljenost i smanjuju povezanost s publikom.
  4. Mentalno se pripremiti – Prije važne komunikacije važno je postaviti se u pravo psihološko stanje. Aktivnosti poput slušanja motivirajuće glazbe ili mentalnih priprema mogu pomoći da se osjećamo snažno i samouvjereno.
Izvor: Pexels

Tijelo kao alat uvjeravanja: Što uspješni ljudi rade drugačije

Sad, kad smo svladali opća pravila, nastavimo s tim kako nas uistinu drugi vide, uz napomenu da prvi dojam ostavljamo već pri ulasku u prostoriju

Pravilna postura

Uspravno stajanje s opuštenim ramenima i bradom paralelnom s podom, može izazvati respekt i ostaviti snažan dojam. Kad počnemo govoriti, dobro je koristiti cijelo tijelo – pomičemo ruke, koristimo geste, govorimo sa strašću. Ako mi nismo strastveni u onome što govorimo, teško da ćemo to prenijeti na druge. 

Korištenje kontakta očima za izgradnju povjerenja

Kontakt očima je moćan alat za stvaranje povjerenja i povezivanje s drugima. Održavanjem stabilnog, ali ne previše intenzivnog kontakta očima, šaljete signal da smo prisutni, angažirani i iskreni. U poslovnim pregovorima ili intervjuima, to također može pokazati da smo sigurni u sebe i svoje sposobnosti. Previše izbjegavanja kontakta očima može biti interpretirano kao nesigurnost ili nedostatak interesa.

Korištenje ruku za naglašavanje ključnih točaka 

Korištenje ruku pri govoru može pomoći u jasnijem prenošenju ideja. Ako gestikuliramo suptilno, ali sigurno, to može učiniti našu komunikaciju dinamičnijom i uvjerljivijom. Na primjer, kada govorimo o važnom aspektu projekta, možemo koristiti ruke kako bismo naglasili ključne točku, što pomaže ostalima da bolje razumiju i zapamte ono što nam je važno. Također je važno paziti da gestikulacije ne postanu previše dramatične, jer to može odvraćati pažnju ili čak stvoriti dojam nesigurnosti.

Izvor: Pexels

Kako čitati govor tijela drugih ljudi u poslovnom svijetu? 

Jedan od ključnih aspekata uspješne komunikacije je sposobnost čitanja neverbalnih signala drugih ljudi. 

To znači da treba obratiti pažnju na znakove kao što su:

Izvor: Pexels

Kombiniranje ovih tehnika u našem poslovnom okruženju može značajno poboljšati način na koji nas drugi percipiraju i pomoći nam da izgradimo snažniji profesionalni imidž. 

Istraživanja su pokazala da ljudi donose mišljenje o nečijoj pouzdanosti u prvih sedam sekundi susreta. Prvih sedam sekundi! I što mislite, na temelju čega? Na temelju riječi koje ste izgovorili? Teško. Način na koji stojite, kako gledate, koristite li ruke dok pričate, zvučite li uvjerljivo – to je ono što ljude impresionira i pokazuje im mogu li vam vjerovati.

Ako želite bolju karijeru, snažniji utjecaj i lakše pregovore – nije vrijeme da naučite još jednu poslovnu frazu. Vrijeme je da naučite kako koristiti govor svog tijela kao alat za uspjeh.

Izvor naslovne fotografije: Pexels

#BUSINESS #GOVOR TIJELA #NEVERBALNA KOMUNIKACIJA #USPJEH #POSLOVNI USPJEH

Preporučeni sadržaj