Pitanje generacijskih karakteristika oduvijek je intrigiralo ljude, ali nove generacije (osobito gen Z) su ljudi koji ruše dosadašnja pravila i stvaraju potpuno nova.
U subotu, 17. svibnja, sudjelovala sam na panelu “Searching for the Next Gen” u sklopu Dana komunikacija. Moji sugovornici bili su Nada Kaurin Knežević, Alen Kekić i Gordan Turković, a raspravu je moderirao Ilija Brajković.
Raspravljali smo o tome tko su mladi ljudi koji dolaze, što žele od tržišta i industrije i kako im se trebamo prilagoditi. A ja sam na pozornicu došla s idejom: Next Gen nije pitanje godina, nego mindseta.
“Ovo je bio jedan od najlakših panela koje sam moderirao u životu – jer su svi panelisti toliko detaljno pričali da ja zapravo i nisam imao toliko puno za voditi. Drago mi je i da smo se odlučili ne imati unaprijed dogovorena pitanja nego otvoreno pričati pa kud nas odvede. Takav dogovor se pokazao odličnim jer smo mogli pričati bez dogovorene strukture što je sigurno dovelo do zanimljivije rasprave.”
Između deadlinea, pritisaka i vlastitih dilema
Kad sam pokretala Mamager, nisam imala savršenu strategiju. Imala sam osjećaj da ne pripadam u ono što mi je tržište nudilo. Previše filtera. Previše kontrole. Premalo stvarnosti.
U tom procesu sam shvatila da ljudi više ne traže samo sadržaj, nego prostor koji ih vidi i čuje, koji im daje dozvolu da budu autentični, nesavršeni i istovremeno ambiciozni.
Next Gen nije pasivni konzument. To su ljudi koji biraju svrhu, povezanost i autentičnost. Više ih ne zanima što im prodaješ, nego zašto to radiš i kako ih to podržava kao ljudska bića.
"Uvijek će u kreativnoj agenciji I TO NIJE SVE! biti mjesta za pametne, pristojne i kreativne ljude, neovisno pripadali X, Y, Z ili Q generaciji".
Dakle, vrijeme je da prestanemo mjeriti generacije godinama, a počnemo ih prepoznavati po vrijednostima. Jer istina je – nije Gen Z disruptor. Svi mi to možemo biti, ako imamo hrabrosti ne uklapati se.
“U vremenu koje traži autentičnost, odgovornost i hrabrost, nove generacije nisu prijetnja, nego prilika.”
Što je to Mamager?
Jer biti Mamager…nije pitanje majčinstva, nego slobode.
Realno. Sirovo. Bez filtera – u prirodnom kaosu multitaskinga.
Svi smo mi Mamageri – nekom projektu, ulozi, ideji, viziji. I ako nova generacija nešto traži, onda je to upravo to: prostor gdje možeš biti stvaran i slobodan.
Nama vjera u autentičnost, u slobodu izraza i ljudskost ne dopušta da ikoga svodimo na generaciju, rod, ulogu ili broj godina.
Zato isto vrijedi i za Gen Z. Ne gledamo ih kao trend, već kao transformaciju. Ne klasificiramo ih, nego ih slušamo. Jer Next Gen nije demografski podatak. Next Gen je stanje svijesti.
I svatko tko bira autentičnost ispred performansa, svrhu ispred statusa, povezanost ispred klikova – već je dio te generacije.
Izvor naslovne fotografije: Dani komunikacija // Foto: Zvonimir Barišin PIXELL
U Hrvatskoj, gdje je sport nacionalni hobi, a traženje krivca olimpijska disciplina, rast cijena u dućanima izaziva poseban bijes. Ali kad bismo znali išta više od "cijene su otišle gore", možda bismo ljutnju usmjerili tamo gdje treba.
Ako vas klinci već drugi vikend zaredom pitaju “kamo idemo na izlet?”, imamo odgovor: Čigoč. Selo u kojem su rode lokalni influenceri, a priroda najbolji učitelj.
Grand Prix BalCannesa na Danima komunikacija osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara, Bruketa&Žinić&Grey najbolja je agencija regije BalCannesa, a Marodi najbolji oglašivač regije!