MENU

Tko je nova generacija i jesmo li spremni za nju?

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 20. svibnja 2025.

Pitanje generacijskih karakteristika oduvijek je intrigiralo ljude, ali nove generacije (osobito gen Z) su ljudi koji ruše dosadašnja pravila i stvaraju potpuno nova. 

Autor: Blanka Kovačec Objavljeno: 20. svibnja 2025.

U subotu, 17. svibnja, sudjelovala sam na panelu “Searching for the Next Gen” u sklopu Dana komunikacija. Moji sugovornici bili su Nada Kaurin Knežević, Alen Kekić i Gordan Turković, a raspravu je moderirao Ilija Brajković

Raspravljali smo o tome tko su mladi ljudi koji dolaze, što žele od tržišta i industrije i kako im se trebamo prilagoditi. A ja sam na pozornicu došla s idejom: Next Gen nije pitanje godina, nego mindseta.

Izvor: Dani komunikacija // Foto: Zvonimir Barišin PIXELL

Ilija Brajković, izvršni direktor digitalne agencije Kontra, izrazio je oduševljenje panelom:

Ovo je bio jedan od najlakših panela koje sam moderirao u životu – jer su svi panelisti toliko detaljno pričali da ja zapravo i nisam imao toliko puno za voditi. Drago mi je i da smo se odlučili ne imati unaprijed dogovorena pitanja nego otvoreno pričati pa kud nas odvede. Takav dogovor se pokazao odličnim jer smo mogli pričati bez dogovorene strukture što je sigurno dovelo do zanimljivije rasprave.”

Između deadlinea, pritisaka i vlastitih dilema

Kad sam pokretala Mamager, nisam imala savršenu strategiju. Imala sam osjećaj da ne pripadam u ono što mi je tržište nudilo. Previše filtera. Previše kontrole. Premalo stvarnosti.

U tom procesu sam shvatila da ljudi više ne traže samo sadržaj, nego prostor koji ih vidi i čuje, koji im daje dozvolu da budu autentični, nesavršeni i istovremeno ambiciozni.

Izvor: Mamager

Ljudi ne traže savjet – traže saveznike

Kroz Mamager nisam htjela stvoriti još jedan medij. Htjela sam stvoriti platformu za ljude – one koji ne žele igrati po pravilima koja ih guše. One koji žele rasti, a ne izgorjeti. One koji žele živjeti, a ne samo preživljavati.

Next Gen nije pasivni konzument. To su ljudi koji biraju svrhu, povezanost i autentičnost. Više ih ne zanima što im prodaješ, nego zašto to radiš i kako ih to podržava kao ljudska bića.

Izvor: Dani komunikacija // Foto: Zvonimir Barišin PIXELL

Marketing budućnosti ne targetira – nego podržava

No, mnoge industrije još uvijek ne kuže da nije bitno imaš li 25 ili 55. Ako biraš autentičnost umjesto performansa, ako ti je dosta igranja po pravilima koja te guše, ti jesi nova generacija. Ne tražiš više dozvolu za svoje postojanje, nego tražiš prostor gdje tvoja sirovost nije mana, već prednost.

Moj su-panelist, Alen Kekić, CEO i kreativni direktor I TO NIJE SVE! kreativne agencije istaknuo je:

"Uvijek će u kreativnoj agenciji I TO NIJE SVE! biti mjesta za pametne, pristojne i kreativne ljude, neovisno pripadali X, Y, Z ili Q generaciji".

Dakle, vrijeme je da prestanemo mjeriti generacije godinama, a počnemo ih prepoznavati po vrijednostima. Jer istina je – nije Gen Z disruptor. Svi mi to možemo biti, ako imamo hrabrosti ne uklapati se.

S tim se slaže i kolega i izvršni direktor marketinške agencije CTA komunikacije, Gordan Turković, koji je na panelu zaključio

“U vremenu koje traži autentičnost, odgovornost i hrabrost, nove generacije nisu prijetnja, nego prilika.”

Što je to Mamager?

Jer biti Mamager…nije pitanje majčinstva, nego slobode.

Realno. Sirovo. Bez filtera – u prirodnom kaosu multitaskinga.

Svi smo mi Mamageri – nekom projektu, ulozi, ideji, viziji. I ako nova generacija nešto traži, onda je to upravo to: prostor gdje možeš biti stvaran i slobodan.

Izvor: Dani komunikacija // Foto: Zvonimir Barišin PIXELL

U Mamageru vjerujemo u ljude, a ne u ladice.

Nama vjera u autentičnost, u slobodu izraza i ljudskost ne dopušta da ikoga svodimo na generaciju, rod, ulogu ili broj godina.

Zato isto vrijedi i za Gen Z. Ne gledamo ih kao trend, već kao transformaciju. Ne klasificiramo ih, nego ih slušamo. Jer Next Gen nije demografski podatak. Next Gen je stanje svijesti. 

I svatko tko bira autentičnost ispred performansa, svrhu ispred statusa, povezanost ispred klikova – već je dio te generacije.

Izvor naslovne fotografije: Dani komunikacija // Foto: Zvonimir Barišin PIXELL

#MAMAGER #MAMAGERKOLUMNA #GENERACIJE #NOVA GENERACIJA #BUSINESS #DANI KOMUNIKACIJA #GEN Z #GENERACIJAZ

Preporučeni sadržaj