fbpx
MENU
trotoar galerija

TROTOAR TALKS: Jasmina Cibic, Róna Kopeczky i Martina Marić Rodrigues

U petak 8. ožujka u galeriji Trotoar u Zagrebu, povodom aktualne grupne izložbe HER BARBARIC LUXURY, bit će održano novo izdanje TROTOAR TALKS – već tradicionalnog popratnog razgovornog programa.

Autor: Mamager
Posted: March 5, 2024

Gošće razgovora su umjetnica Jasmina Cibic, jedna od triju autorica s izložbe te kustosica i povjesničarka umjetnosti Róna Kopeczky, a razgovor će moderirati kustosica izložbe i galerije Trotoar Martina Marić Rodrigues

Interaktivni format za dublje razumijevanje umjetnika

Serijom razgovora s umjetnicima, Trotoar nastavlja svoj cilj povezivanja publike s autorima/icama, posebnim gostima razgovora i suvremenom umjetnošću. Pružajući dijaloški okvir za dublje razumijevanje autorskih promišljanja kroz ovaj interaktivni format galerija Trotoar nastoji približiti posjetiteljima procese stvaranja i na taj način proširiti iskustvo posjeta izložbama. 

Aktualna izložba u Trotoaru predstavlja izbor radova međunarodno aktivnih suvremenih umjetnica Jasmine Cibic, Šejle Kamerić i Selme Selman, koje koriste umjetnost kao moćan komunikacijski instrument i kroz svoje radove istražuju osobne priče i kolektivno sjećanje, stvarajući snažne društvene stavove. 

ADVERTISEMENT

Her Barbaric Luxury - TROTOAR
Her Barbaric Luxury - TROTOAR

Izvor: Galerija Trotoar // Foto: Bosnic i Dorotic

Iz kustoskog teksta Martine Marić Rodrigues:  “Godine 1913. u kazalištu Champs-Elysées u Parizu, premijera baleta Le Sacre du printemps – Posvećenje proljeća Igora Stravinskog izazvala je velike nemire u publici. Što je to bilo toliko osjetljivo u što su Stravinski i koreograf Vaclav Nižinski dirnuli da su naveli publiku da skoči na noge (i to ne u onome uobičajenom pozitivnom smislu riječi)?

…. 

Kako radikalni rezovi rijetko kada dobro sjednu u danom trenutku, građani Pariza osjećali su da se, negiranjem pravila i konvencija baleta, negira i njihova civilizacija. Stravinski i Nižinski dirnuli su u estetska i moralna načela tadašnje kulture i izazvali nešto što bi se (u sličnom segmentu društva) vjerojatno dogodilo i danas – strah. 

Naslov u francuskim novinama dan nakon premijere najbolje sažima reakcije javnosti: “Barbarizam!”

Povijesna referencija rada Jasmine Cibic uvodi nas u kontekst izložbe. Skulpturalna instalacija od kovanog željeza koja podsjeća na transparente s prosvjeda, Her barbaric luxury (2022.), poigrava se slaganjem i preslagivanjem riječi koje su kritičari otisnuli protiv progresivnosti novog baleta, a u kojima se čita otpor prema puknuću kontinuiteta, kao i uvjetovanost ženskosti i gracioznosti. Nezanemarivi je faktor što su unositelji toga puknuća bili kulturni došljaci s ruba (i preko ruba) Europe, što u reakciji društva okida još jedan sloj obrambenog mehanizma: osjećaj superiornosti i nagon za očuvanjem vlastite centralne pozicije.“

Her Barbaric Luxury - TROTOAR
Her Barbaric Luxury - TROTOAR

Izvor: Galerija Trotoar // Foto: Bosnic i Dorotic

Više o gošćama TROTOAR TALKS

Jasmina Cibic (1979., Ljubljana, Slovenija) je slovenska umjetnica koja se bavi filmom, performansom i instalacijom. Kroz svoje djelovanje istražuje ispreplitanja državne moći, kulture i rodnog konstrukta; ispituje instrumentalizaciju kulture od strane političkih sila u trenucima društvenih i ideoloških kriza kroz povijest. U arhivskim materijalima traga za umjetničkim djelima, arhitekturom i glazbom u kojima se izražavaju politički interesi i retorika nacionalne moći. Rezultate svojih istraživanja prenosi u jezik filma i jezik imerzivnih kazališnih kompozicija koji uključuju fotografiju, performans i instalaciju.  

Jasmina Cibic

Izvor: Galerija Trotoar // Foto: Pete Moss

Projektom “For our Economy and Nation” predstavljala je Sloveniju na 55. Venecijanskom bijenalu. Filmovi su joj prikazivani u raznim muzejima, galerijama i na festivalima: Barbican London, Whitechapel Gallery, CCA Montreal, Pula Film Festival, HKW Berlin, Louvre, Les Rencontres Internationales Paris, Aesthetica, Berwick Film and Media Arts Festival, BFI London Film Festival, Dokfest Kassel and Copenhagen International Documentary Festival.  

Nagrade: MAC International Ulster Bank and Charlottenborg Fonden awards (2016.), B3 Biennial of the Moving Image Award (2020.) i Film London Jarman Award (2021.).

Recentne samostalne izložbe: Muzej suvremene umjetnosti Zagreb; Museum der Moderne, Salzburg; The Highline, New York; macLyon; Museum Sztuki, Łódź; Museum of Contemporary Art, Ljubljana; CCA, Glasgow; Phi Foundation, Montreal; BALTIC Centre for Contemporary Art, Gateshead; Ludwig Museum, Budapest, Kunstmuseen, Krefeld.

Recentne grupne izložbe: MAXXI Rome; Steirischer Herbst ‘23; MOMA NY; Marta Herford and Guangdong Museum of Art China.  jasminacibic.org  

Róna Kopeczky (r. 1983.) kustosica je i povjesničarka umjetnosti, živi i radi u Budimpešti od 2004. godine. Doktorirala je na Sveučilištu Sorbonne 2013. godine. Od 2006. do 2015. bila je kustosica u Muzeju Ludwig – Muzeju suvremene umjetnosti u Budimpešti, gdje je istraživala site-specific i situation-specific radove umjetnica i umjetnika mlađe i srednje generacije s područja srednje i istočne Europe.  

Róna Kopeczky

Izvor: Galerija Trotoar // Foto: Viktória Balogh

Od 2015. godine umjetnička je direktorica galerije acb u Budimpešti (acbgaleria.hu) i aktivno surađuje na istraživačkim programima i izdanjima Acb ResearchLaba. Sudjelovala je u kustoskom timu na prva dva izdanja OFF-Bijenala u Budimpešti (2015. i 2017.). Suosnivačica je i suvoditeljica platforme Easttopics (easttopics.online), posvećene predstavljanju suvremene umjetničke produkcije srednje i istočne Europe. Bila je kustosica 18. Trijenala grafike u Tallinnu 2022. pod nazivom ‘Warm: Checking Temperature in Three Acts’, fokusirajući se na umjetničke prakse srednje i istočne Europe. Pridonijela je stvaranju Secondary Archivea, platforme posvećene umjetnicama iz srednje i istočne Europe, pokrenute 2021. i sudjelovala u predstavljanju platforme i zvučne site-specific instalacije na 14. Manifesti u Prištini 2022.  Od 2022. godine kustoska je savjetnica za srednju i istočnu Europu u javnom umjetničkom programu Donumenta Regensburg. Kustosica je Mađarskog paviljona na 60. Venecijanskom bijenalu 2024.

Izložba “HER BARBARIC LUXURY” 

Šejla Kamerić, Jasmina Cibic, Selma Selman

TRAJANJE IZLOŽBE

Do 16. ožujka 2024. Radno vrijeme: od srijede do petka od 11 do 19 sati, subotom od 10 do 14 sati i po dogovoru

O GALERIJI TROTOAR: 

Trotoar, galerija suvremene umjetnosti otvorena u svibnju 2023. godine, novo je zagrebačko mjesto za izložbe, susrete i otkrivanje suvremene umjetničke scene. Kustosice galerije su Martina Marić Rodrigues i Bojana Birač

trotoar-galerija.hr

instagram.com/trotoar.gallery

facebook.com/trotoar.gallery

Izvor naslovnice: Galerija Trotoar // Foto: Bosnic i Dorotic

ADVERTISEMENT